Håller på att bygga en lite småtrimmad B20, dvs portad och planad topp (kan liknas med steg 2, kam okänd men enligt rallycrosskillen jag köpte den av hade han sparat den då registret var riktigt bra (vad det nu betyder), extraktor, 2 tums sportsystem och en uppsättning dellorto DHLA från helvetet

Jag har justerat och justerat haft isär och rengjort allt utan att få eländet att funka som det ska.
Symptomen är följande
Bilen går hyfsat bra på mellan och höga varv och varvar ur som tänkt, den går även på tomgång men inte optimalt, rycker till ibland och kan nysa lite.
Det stora problemet är nysningar på låg och mellanvarv där man tydligt kan se att den spottar ut soppa baklänges, ibland kan den bjuda på en lite effektfull eldsflamma också.
Ett annat problem är att den ligger kvar på varvet när jag har släppt gasen, varvet borde sjunka mycket fortare en vad den gör.
Som jag nämnde så är förgasarna iordninggjorda och kliniskt rena i samtliga munstycken
Har synkat och justerat förgasarna 100ggr
Jag har 0,18 bar i soppatryck eller så nära jag kan komma.
Ligger på 17 till 30 grader på tändningen, dvs ej stummad, samtliga tänddelar är nya
14 mm flotörnivå
Huvudmunstycke 145
Halsring 32
spridare 7848.3
luftmunstycke 210
acc-munstycke 35
lågfart munstycke 52
Hoppas att någon kan ge mig råd och tips då förgasarna snart kommer att justeras med storsläggan om jag inte kommer i ordning med dom.
Jag har googlat varenda dellortotråd på nätet utan att bli klok på mina tillkortakommanden.
Mvh Gravis