Har pulat lite med bänken, datorerna och motorn. Har tyvärr inga bilder men det kanske kommer inom kort...
Motorn är så gott som klar och AVL Indimetern är calibrerad och funkar fin fint

Det som är gjort med motorn:
B23A block, original vev och M-stakar, svarvade kolvar ca: 8,9:1... 398-topp nyplanad och ny slipade säten, D-kam, 940-turbogrenrör, TD04-13c agg., Solexgasare med trycksatt flotörhus, el-pump, lastbils intercooler (nästan stor som bakluckan på en 245a!)
Provstartad och allt verkar funka fint utom ett litet bränsleläckage, har dock inte belastat med laddtryck ännu. Men det kommer!
Kan väl tillägga för er som är intresserade av cylindertrycksmätning...
Våran B23a utan turbo hade ca: 62,5bar i förbränningstryck med Lambda 0,8 vid 4000rpm... Ställde man ner soppan vart det ca: 56bar.
Mvh Crille