Kina stakar
Kina stakar
Tja undrar om det finns nån som provar H-profil stakar från kina och kan ge en recension om dom håller eller bara är skräp
Typ dessa http://www.ebay.com/itm/CXRacing-VOLVO- ... a2&vxp=mtr
Typ dessa http://www.ebay.com/itm/CXRacing-VOLVO- ... a2&vxp=mtr
Re: Kina stakar
Det är väl samma som alla säljer i sverige?..
Gustaf Danielsson
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.
Med den skillnaden att köper du av en seriös firma i Sverige får du ARP bultar med till dem. Köper man direkt ifrån Kina får man kina-bultar. De kanske är lika bra som ARP....eller kanske inte.
Jag vet kinesiska handlare som säljer med ARP-bultar till en extrakostnad. Tro för h-e inte att kinesen köpt bultar i USA för att sälja ihop med sina stakar inte. De är fortfarande kina-bultar...märkta med tre bokstäver.
Köp stakarna för sig och lösa ARP-bultar från någon amerikansk webshop t.ex Summit Racing så är du safe!
Samma sak gäller Bosch -044 bränslepumpar. Jag vet kinesiska handlare som säljer pumpar där man som köpare får välja om man vill ha pumpen levererad i en vit anonym kartong, en vit kartong med sin logo på, eller en "gul" kartong, dvs en Bosch-kartong med etiketter och rubbet precis som om du köpt den hos en Bosch-handlare.
Jag vet kinesiska handlare som säljer med ARP-bultar till en extrakostnad. Tro för h-e inte att kinesen köpt bultar i USA för att sälja ihop med sina stakar inte. De är fortfarande kina-bultar...märkta med tre bokstäver.
Köp stakarna för sig och lösa ARP-bultar från någon amerikansk webshop t.ex Summit Racing så är du safe!
Samma sak gäller Bosch -044 bränslepumpar. Jag vet kinesiska handlare som säljer pumpar där man som köpare får välja om man vill ha pumpen levererad i en vit anonym kartong, en vit kartong med sin logo på, eller en "gul" kartong, dvs en Bosch-kartong med etiketter och rubbet precis som om du köpt den hos en Bosch-handlare.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
-
- För mycket laddtryck
Även om man köper ARP-skruv från Summit så är det inte säkert att de är tillverkade i USA.
Kan vara tillverkade i Kina de också, bara att man köper dem från staterna.
Jag kan ge ett exempel på bra skruv tillverkade i Kina.
På jobbet behövde vi en självgängande skruv med försänkt Torx T15 skalle med inbyggda små tänder för jordning/låsning.
Fanns inte att få tag på via nån leverantör i Sverige, så en av våra konstruktörer CADade en skruv och skickade ritningen till en tillverkare i Kina.
Nån månad senare kom det en pall med 500 000 skruvar, och det är banne mig de bästa skruvarna jag har använt på jobbet.
Perfekt passform till Torxbitsen, håller att dra tills bitsen går av och jordar/låser bättre än alla taggbrickor och skit vi använde innan.
Grejerna vi tillverkar används i sjukhus så de måste funka och vara säkra i många år.
Jag kan ge ett exempel på bra skruv tillverkade i Kina.
På jobbet behövde vi en självgängande skruv med försänkt Torx T15 skalle med inbyggda små tänder för jordning/låsning.
Fanns inte att få tag på via nån leverantör i Sverige, så en av våra konstruktörer CADade en skruv och skickade ritningen till en tillverkare i Kina.
Nån månad senare kom det en pall med 500 000 skruvar, och det är banne mig de bästa skruvarna jag har använt på jobbet.
Perfekt passform till Torxbitsen, håller att dra tills bitsen går av och jordar/låser bättre än alla taggbrickor och skit vi använde innan.
Grejerna vi tillverkar används i sjukhus så de måste funka och vara säkra i många år.
Anders Karlsson
Opel Commodore 24V
Opel Commodore 24V
Sen blir ju inte dom där så mycket billigare än att köpa i Sverige..
Det är ju klart att tillverkningslandet inte har något med kvalitét att göra. Men det är ju olika kravspecifikation beroende på vem som beställer..
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
- ljungqvist
- För mycket laddtryck
Jag har sånna. Funkar perfekt och inga konstigheter. Fick vänta över 4v innan dom trillade ner i lådan. Köp riktiga bultar och kontroll mät dom innan du monterar dom bara. Jag betalade 1860kr med tull och allt totalt.
Kanon räknade på ca 1900:- hem till dörren och det va med arp bult men kanske ska skita i bultarna och ta hem äkta arp istället
Senast redigerad av partyvan den lör dec 28, 2013 6:56 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Visst är det så, men de har passerat ARPs kontroller och man har deras garantier på att det håller. Det har man inte om man köper "ARP" av en icke ARP-säljare.Anders_Karlsson skrev:Även om man köper ARP-skruv från Summit så är det inte säkert att de är tillverkade i USA.
.
Sen sa jag att det kanske håller ändå. Kineserna lovar dyrt och heligt att deras bultar håller lika bra som alla andras, och är de tillverkade likadant så kan det mycket väl vara så. Kvällsproduktion är inget okänt begrepp i kinahandel, dvs att tillverkaren till ett känt märke överproducerar och säljer sidanom utan den kända kundens vetskap.
Finns ett kinesiskt seriöst märke som heter HHP som går i direkt konkurrens med ARP nu. De kör med öppna kort och specar sina bultar likadant som ARP gör. De har en ny serie på gång med som ska klara ännu högre tension än ARPs 2000-serie.
Allt från kina är inte skit!
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
-
- Forumsberoende
jag tänkte; hvilken belastning får värkligen bulterna på staken?
Skruvarna belastas väldigt mycket vid motorbroms
Torbjörn.A
-
- Forumsberoende
men original bultarna ska väl också tåla en motorbroms
Hade nog helst kört på orginalbultar än arp stämplade kina bultar. Men har man kassaflödet så kan man lika bra beställa äkta ARP.
- Robert Markström
- Forumsberoende
750:- köpte jag Arp för utav Dynotech.se 3/8 skalle & gänga samt 1.6" långa.
Den man kanske bör tänka på är ju att staken deformeras ju annorlunda beroende på
bultens längd. Arp finns ju från 1.5" - 1.8" & är staken brotchad/honad med 1.5" lång 3/8 bult
dragen 70NM så blir det ju tokigt med en 1.7" bult i staken sen?
Jag är alltid supernojjig över såna här dilemman, kanske i onödan men
Går ju säkert mäta sig fram till ett lämpligt moment/bultlängd om man orkar prova lite
olika bultar.
//Robban
Den man kanske bör tänka på är ju att staken deformeras ju annorlunda beroende på
bultens längd. Arp finns ju från 1.5" - 1.8" & är staken brotchad/honad med 1.5" lång 3/8 bult
dragen 70NM så blir det ju tokigt med en 1.7" bult i staken sen?
Jag är alltid supernojjig över såna här dilemman, kanske i onödan men

Går ju säkert mäta sig fram till ett lämpligt moment/bultlängd om man orkar prova lite
olika bultar.
//Robban
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Jäkligt billigt att köpa "dyr" bra skruv jämfört med ett motorhaveri..
Torbjörn.A