Haltech eller vems?
Moderator: backeliten
Ok.Jens Gustavsson skrev:anders om du har tid så får du gärna sammansrtälla lite info så lägger vi ut det på articklarna http://savarturbo.se/?sida=content/artiklar.php
ingen här upp iallafal lär ju ha lika mycket erfarenhet av olika insprutningar sen kan vi andra hjälpa till på system som vi har hållit på med?

Reparation av motorstyrboxar och MSD tändning
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
-
- Ganska mycket laddtryck
- Kontakt:
Tycker även att man ska tänka på support biten då man väljer. Oavsett om det är autronic, haltech el VEMS så underlättar det enormt om man kan fråga en kompis eller någon firma. Man kan bli tokig då inget funkar och alla ideer är slut...
Skulle nog letat ett beg haltech E6 ang valet mot vems (har dock inte provat Vems kanske jag ska tillägga)
Skulle nog letat ett beg haltech E6 ang valet mot vems (har dock inte provat Vems kanske jag ska tillägga)
ja skulle tro att ett Haltech F9 skulle va enklast o lättast att koppla in. Färdig kabelhärva med relän o säkringar. +/- givare finns med. Lätt PC Program. Går att köra från disket.Driddler skrev:Vilket sprut kan man klassa som det enklasta och mest pedagogisk? Jag tänkte för någon som inte pysslat med detta tidigare.
Om man kan koppla, läsa schema konfigurera givare osv. blir läget annat.
Reparation av motorstyrboxar och MSD tändning
F-Skattsedel
F-Skattsedel
Re: Haltech eller vems?
Kolla på Haltechs nyare Platinumserie. Enligt mig slår de allt annat i prisklassen med hästlängder.
Mvh
Arash Adib
PBZ AB
Hemsida: www.PBZ.se | Webshop: shop.PBZ.se
Haltech motorstyrningar: www.HALTECH.se
In-House: Världens mest exakta dyno med marknadens bästa ventilation!
- Ventilationskapacitet: över 60m³ luft per SEKUND!
Arash Adib
PBZ AB
Grymme trådlyftet
lite antikt över det hela

lite antikt över det hela

There are only 3 sports, Bullfighting, Motor Racing and Mountain climbing. All the rest are games. Ernest Hemingway
Går kanske dåligt med försäljningen eftersom han har gjort det på fler forum 

PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Tja!
Hehe
Visst är det lite lugnare nu än i maj. Hinner normalt inte titta in på några forum över huvud taget. Skönt att "komma ut" och glutta lite äntligen.
Kan erkänna att jag vart lite het på gröten och inte kollat senaste inläggsdatumet. Samtidigt kan jag tänka mig att ämnet i stort (missnöje med jättegamla Haltechsprut) fortfarande är aktuellt om man ser sig om i garagen.
Vi gjorde en liten undersökning och såg att Haltech har vitt varierande rykte "på gatan". Visade sig att mycket av det negativa beror på många som dras med 80-90-talssystem, när det är en helt annan värld nu med deras nyare produkter. Det är lite oförtjänt, så då gjorde jag ett litet projekt idag 1-2h efter lunch, att kolla lite närmare, snacka med folk och höra hur det ligger till egentligen.
Verkar som att det ligger mycket i misstankarna också. Nästan alla trådar jag hittar med problem handlar om som modernast, 90-talssystem
Hehe

Kan erkänna att jag vart lite het på gröten och inte kollat senaste inläggsdatumet. Samtidigt kan jag tänka mig att ämnet i stort (missnöje med jättegamla Haltechsprut) fortfarande är aktuellt om man ser sig om i garagen.
Vi gjorde en liten undersökning och såg att Haltech har vitt varierande rykte "på gatan". Visade sig att mycket av det negativa beror på många som dras med 80-90-talssystem, när det är en helt annan värld nu med deras nyare produkter. Det är lite oförtjänt, så då gjorde jag ett litet projekt idag 1-2h efter lunch, att kolla lite närmare, snacka med folk och höra hur det ligger till egentligen.
Verkar som att det ligger mycket i misstankarna också. Nästan alla trådar jag hittar med problem handlar om som modernast, 90-talssystem

Mvh
Arash Adib
PBZ AB
Arash Adib
PBZ AB