Kör man i smart-mode så är gasreglaget 0-45m höjd, så när man är nöjd med nivån är det bara att släppa det å vispa runt i övrigt, dock max ~45m upp å max 150m bort från startposition.
Dock är det stickrelativity aktiverat i det läget, så styrningen är sedd ur din vinkel, inte quaden, hela tiden.
Det har väl iofs sina fördelar när man ska filma å inte kan se ut kamerans vinkel.
Man kan släppa alla kontroller när man är nöjd med vinkeln och den håller position samt höjd själv.
Men det är roligare att köra i läge 2 (av 3) med videosändare på quaden ihop med en kamera.
Då är det styrning ur quadens vinkel sett, utan att den håller höjden själv.
Dessutom blir då höjdrodret "gaspedal" i vanlig bemärkelse...
Däremot så kan den fortfarande hålla positionen själv.
Läge 3 är mer "kraschamigsåfortdetbaragår"

Inga stabilitetshjälpmedel å riktigt rappt svar på alla kontroller, och jag är alldeles för dålig på att flyga för att köra i det läget.
Läge 2 med kamera och videolänk till en 10" skärm är riktigt fränt, jag är helt såld på FPV nu

Flygsimulator på dator är inte i närheten av rolighetsfaktorn, men man ser ut som ett riktigt spån när man står å flyger...
Man vågar flyga lite högre då, dessutom.
http://tott.ulkhyvlers.net/~tomte/alhem4.jpg
Return to Home är en praktisk grej (men kräver GPSen klarat av att låsa position) ifall man tappar kontakten med den,
då kommer den (iaf i teorin) alltid tillbaka till startplatsen...
Allt positionshållande kräver att GPSen låst positionen innan man börjat flyga, så jag ser alltid till att ha det innan jag drar igång.