Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)

Inlägg av Moggemx »

Kapade av och började mixtra med att flytta styrarmen på spindeln också, och verkar ha hittat en ganska lämplig inställning nu.
Nära på helt paralell styrning och kan svänga tills att däcket just inte tar i rambenet, 40grader styrvinkel ungefär .
Sen hur stor skillnad det gör får vi väl se :) Hoppas det blir en lyckad kompromiss iallafall!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)

Inlägg av Moggemx »

Fixade till de omborrade fjäderbensinfastningen, förstärkte med en plåt underifrån och svetsade igen alla gamla hål och slipade till
Bild

Bild

Punktat upp högerskärmen som den ska vara, blev att ta in breddningen litegrann.. Kommer nog bli rätt diskret breddning :p
Bild

Såhär ser det ut på vänster sida som har en orginalskärm!
Bild

Har också fått hem ett glasfiber M-Tech 2 paket till den nu!
Stort tack till:
Bild
Som sponsrade med ett kanonpris på grejerna :)

Fronten på, Men kommer behöva moddas lite till mina breddade skärmar!
Bild
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
Jannek
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: sön jun 05, 2011 10:15 pm
Ort: Pajala

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Inlägg av Jannek »

Kommer se 7 gånger bättre ut med M-tech än de gamla :thumbright:
Bmw "M535 Turbo" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=62303"

Jan Kostet
0730-851579
Instagram @Jankostet
Phranz
För mycket laddtryck
Inlägg: 166
Blev medlem: tor sep 01, 2011 5:26 pm

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Inlägg av Phranz »

Hur går det i garaget? :)
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Inlägg av Pimplaren »

Hallå! jävligt frän, gillar att du röjer så mycket med s38 :D

Lust o berätta vad du har för rocknroll-kammar samt vad dedär aset till turbo måttar? :) :)
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Inlägg av Moggemx »

Har gått lite segt i några veckor nu, men har pysslat lite iaf :)
Tack för intresset :)
Turbon är ca. 82/82 in/ut , och kammarna är 284/284 och runt 12mm lyft har jag som för mig :)

Har smällt upp en billyft i garaget nu! Guld värt , Hur fan har man klarat sig tidigare? :hihi:
Bild

Första jobbet med lyften blev att ta ner växellådan och plocka isär den för att fixa till synkproblemen som jag haft med den!
Har beställt ett Upgrade kit med kolfibersynkar,skiftgaffel i stål till 3-4an, billet shift keys m.m typ alla uppgradeingar som fanns till den som jag fortfarande väntar på!
Bild
Bild

Har spekulerat lite kring hur jag ska göra med bakaxeln också, Ritat lite på att göra bultbara yttre axelrör tillsammans med längre drivaxlar för att snabbt och enkelt kunna byta mellan bred/smal spårvidd.
Bild
Bild

Hade nog gått att genomföra, men blir mycket jobb för att få det att lira ordentligt, så jag har hittat och köpt en orginal Ford 9" axel nu som är påväg till mig som jag ska ha som Gat/Drift axel.

Kom fram till att min breddning var aningen smal för att kunna fjädra ordentligt fram, Hade nog vart snyggt som fan med slimmade skärmar.. men tål inte att fjädra nåt om man svänger , så bestämde mig för att dra ut breddningen lite mer.

Tidigare
Bild

Gör om Gör rätt!
Bild

Bild
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Inlägg av Pimplaren »

Mysig uppdatering! :)
Vad gick delarna till lådan på??
Galen turbo!! Den gamla var 75mm kullagrad va?

Håller på o styr om i min maskin, kammar osv! :)
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Inlägg av Moggemx »

Tackar! är ev. lite mer på g också :)

Delarna till lådan är från thegearbox.org och gick på 635 dollar (stage 2 upgrade kit) :)
Gamla turbon var 74,x in och runt 82-83 ut (samt större A/R och t6 fläns) om jag inte missminner samt kullagrad :)

Okey, Trevligt :) Min motor får vara orörd till denna sommar, håller på att samla delar för att dra ihop en ny spis nästa vinter :) (så törs man kanske bottna turbon sen :mrgreen: )
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Inlägg av Pimplaren »

Moggemx skrev:Tackar! är ev. lite mer på g också :)

Delarna till lådan är från thegearbox.org och gick på 635 dollar (stage 2 upgrade kit) :)
Gamla turbon var 74,x in och runt 82-83 ut (samt större A/R och t6 fläns) om jag inte missminner samt kullagrad :)

Okey, Trevligt :) Min motor får vara orörd till denna sommar, håller på att samla delar för att dra ihop en ny spis nästa vinter :) (så törs man kanske bottna turbon sen :mrgreen: )
Shit vilken nice sida! missat helt, såg trevligt ut :) dedär borde man handla o fixa sen!

Coolt, hårigt! ännu värre maskin? klurar på hur man får blocken odödliga, foder borde funka??
Hahahha, bottna 82mm lär bli lite effekt :D
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Inlägg av freddan302 »

Sen när du har bottnat borgwarnern så har precision en fin 8891 ;)
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Inlägg av Moggemx »

Riktigt bra å ha å göra med också :) och bäst priser på det mesta som jag jämfört :thumbright:

Ja, det är väl tanken iaf :P har spekulerat kring foder, men det verkar inte vara nån riktig höjdare AG:s har kört med det men jag har för mig att dom gav sig också.
Planen är att ev. åka ett m30b35 block med så lite borr som möjligt (92mm org.) Ska mäta lite på ett M30B30 block också, Vet inte riktigt hur stor plats ventilerna i toppen kräver.. har inte börjat kika så noga i det ännu :)

hehe, finns större BW agg också om det nu skulle vara ett problem :D
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Inlägg av Pimplaren »

Moggemx skrev:Riktigt bra å ha å göra med också :) och bäst priser på det mesta som jag jämfört :thumbright:

Ja, det är väl tanken iaf :P har spekulerat kring foder, men det verkar inte vara nån riktig höjdare AG:s har kört med det men jag har för mig att dom gav sig också.
Planen är att ev. åka ett m30b35 block med så lite borr som möjligt (92mm org.) Ska mäta lite på ett M30B30 block också, Vet inte riktigt hur stor plats ventilerna i toppen kräver.. har inte börjat kika så noga i det ännu :)

hehe, finns större BW agg också om det nu skulle vara ett problem :D
Härligt! riktigt porriga grejer hade dom :)

Okey okey, fan va mysko! man tycker ju att foder borde orka, om man går ner lite i borr..
Har också klurat på dedär med b30 block o borra precis så mycket som behövs. :)
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Inlägg av Moggemx »

Jao, Vet dock inte vilket borr AG:s körde med, var nog 94 eller 95mm tror jag!

Det blir att testa sig fram :) Jag tror det är the way to go med M30 block iaf !
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Inlägg av Dennis Öhman »

var beställde du godiset till lådan?
Dänniz 073-8447664
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-Tech 2

Inlägg av Moggemx »

Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Skriv svar