EDIT: Dem gör bland annat sallad av en coupé i superbt skick till förmån för projektet
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
Fan vad kul projekt äntligen något man kan relatera till som har lika jävla mkt jobb som en själv..
Kan säga att vi gör samma sak fast olika karosser;)
Audi femma gtr drivlina Nissan bakvagn osv du Sportquattro jag escort Cosworth;)
Ser jätte fint ut och väl arbetat lycka till med bilen fortsättningsvis!
Mvh
Tjena igen kul du gilla den jo den blir awd
Kör som sagt Audi 5cyl diesel block 2,6 liter
Gtr framdiff låda bakdiff och hela bakvagnen
Om du vill se bygget är det bäst här https://www.facebook.com/Trustitsideways
Visst ej om du ville ha bilden här men där ser du hur jag löste framdiffs problemet;)
Bara ta bort inlägget om du vill sen
Jag såg det;) och tack det samma s1 blir det ballare?
Hur löser du 4wdn? Blire org pumparna eller typ handbroms och linelock ventil?
Vilken låda kommar du köra?
4wdn blir med orginal pumpen och en eftermarknads styrning med g-sensor från full race. ets pro heter den
Jag har en r32 låda med standard drevsats (såg att du hadde lite stöddigare grejor i din låda)
Jag tänkte använda en adapterplatta mellan motor och låda och svarva ett nytt svänghjul..
Okej är inte den beroende av Nissan sprutet då eller får den en egen styrenhet?
Vad jag fattat kan man ställa %en imellan fram och bak med den, dock säger dom att det är en säker död för lamellerna i flådan då de får ligga på slir hela tiden så antingen Rwd eller full awd verkar gälla...
Så mitt tips bör då va on off knapp verkar funka på r32 att direkt mata.. Då slipper man både vikt och stålar;)
Om du vill ha hjälp att svetsa svep kan du lämna den till samma kille jag gjorde så kan man bara skifta svepet om man rasar lådan.. Då slipper du flytta tillbaka roterande massa så mycket blir nämligen väldigt tjockt sväng har jag för mig...
Jo jag håller på att ska sätta ihop lådan nu är en ppg dogbox med billet axlar mellan vägg osv så hoppas det håller :/
Stigenberg skrev:Okej är inte den beroende av Nissan sprutet då eller får den en egen styrenhet?
Vad jag fattat kan man ställa %en imellan fram och bak med den, dock säger dom att det är en säker död för lamellerna i flådan då de får ligga på slir hela tiden så antingen Rwd eller full awd verkar gälla...
Så mitt tips bör då va on off knapp verkar funka på r32 att direkt mata.. Då slipper man både vikt och stålar;)
Om du vill ha hjälp att svetsa svep kan du lämna den till samma kille jag gjorde så kan man bara skifta svepet om man rasar lådan.. Då slipper du flytta tillbaka roterande massa så mycket blir nämligen väldigt tjockt sväng har jag för mig...
Jo jag håller på att ska sätta ihop lådan nu är en ppg dogbox med billet axlar mellan vägg osv så hoppas det håller :/
//Stiggen #Trust it sideways
Den är helt oberoende av ecun. Den använder bara sin g sensor och tps givaren.
Sen ställer du hur aggressiv den ska vara med inkopplingen av framhjulsdriften.
Går även att låsa på fasta lägen om jag minns rätt. Sen kan man göra en helt egen mapp med datorn baserat på g-sensorn vs tps.
Centerlamellerna ligger ju inte i slir när du kör för hjulen rullar lika snabbt både fram och bak. Både r33 och r34 centerkoppling ligger på hela tiden, bara r32 som inte har någon förspänning.