Audi S1 Gtr

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Timsan
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: fre nov 27, 2009 11:54 pm
Ort: Helsingborg

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Timsan »

Här har du lite motivation! :thumbright: Vilket jobb det måste varit för dem på MAT att renovera originalet..

Kolla in!; http://www.mat.fi/n_index.php?nav=galle ... troa2&g=13 :P

EDIT: Dem gör bland annat sallad av en coupé i superbt skick till förmån för projektet :shock:
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!

Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

Intresant renovering av en riktig raritet...tänk om man hadde en riktig grupp-b bil i garaget
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

Kopplingen jag tänker använda en treskivig quartermaster som ska svarvas ner till tvåskivig
Bild
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

Köpte även en slavcylinder
Bild

Bild

Bild

Bild

Ett hål blev lite nära men en insexskruv så löste det sig
Bild
Stigenberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: tis jul 10, 2012 12:18 am

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Stigenberg »

Fan vad kul projekt äntligen något man kan relatera till som har lika jävla mkt jobb som en själv..
Kan säga att vi gör samma sak fast olika karosser;)
Audi femma gtr drivlina Nissan bakvagn osv du Sportquattro jag escort Cosworth;)
Ser jätte fint ut och väl arbetat lycka till med bilen fortsättningsvis!
Mvh



//Stiggen #Trust it sideways
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Performance_seeker »

Roliga, intressanta och imponerande projekt ni har, men svåra för en som har dålig tillgång till verkstadsmaskiner. :thumbright:
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

Performance_seeker.. kul att du gillar bygget alltid kul med uppskattning

Stigenberg... det låter intressant. Hur långt har du kommit med det bygget..
Kanske finns någon bild om du vill visa :wink:
strangled
Lite mer laddtryck
Inlägg: 45
Blev medlem: tor jan 12, 2012 11:54 am

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av strangled »

Här kan du kika in stigbjörns grymma fordar! http://www.garaget.org/?car=12230
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

Tack för länken...strangled

Stigenberg... Riktigt snyggt bygge..kul att se. :thumbright:
Är den awd?

Passar på att läga ut en bild på rattstångsbussningen i alu
Bild
Stigenberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: tis jul 10, 2012 12:18 am

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Stigenberg »

Tjena igen kul du gilla den jo den blir awd
Kör som sagt Audi 5cyl diesel block 2,6 liter
Gtr framdiff låda bakdiff och hela bakvagnen
Om du vill se bygget är det bäst här
https://www.facebook.com/Trustitsideways
Bild
Visst ej om du ville ha bilden här men där ser du hur jag löste framdiffs problemet;)
Bara ta bort inlägget om du vill sen

Med vänlig hälsning, Jocke


//Stiggen #Trust it sideways
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

Stigenberg...nu har du en till som gillar din fb sida...riktigt fina bilar :thumbright:
Stigenberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: tis jul 10, 2012 12:18 am

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Stigenberg »

Jag såg det;) och tack det samma s1 blir det ballare?
Hur löser du 4wdn? Blire org pumparna eller typ handbroms och linelock ventil?
Vilken låda kommar du köra?


//Stiggen #Trust it sideways
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

4wdn blir med orginal pumpen och en eftermarknads styrning med g-sensor från full race. ets pro heter den
Jag har en r32 låda med standard drevsats (såg att du hadde lite stöddigare grejor i din låda)
Jag tänkte använda en adapterplatta mellan motor och låda och svarva ett nytt svänghjul..
Stigenberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: tis jul 10, 2012 12:18 am

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Stigenberg »

Okej är inte den beroende av Nissan sprutet då eller får den en egen styrenhet?
Vad jag fattat kan man ställa %en imellan fram och bak med den, dock säger dom att det är en säker död för lamellerna i flådan då de får ligga på slir hela tiden så antingen Rwd eller full awd verkar gälla...
Så mitt tips bör då va on off knapp verkar funka på r32 att direkt mata.. Då slipper man både vikt och stålar;)
Om du vill ha hjälp att svetsa svep kan du lämna den till samma kille jag gjorde så kan man bara skifta svepet om man rasar lådan.. Då slipper du flytta tillbaka roterande massa så mycket blir nämligen väldigt tjockt sväng har jag för mig...
Jo jag håller på att ska sätta ihop lådan nu är en ppg dogbox med billet axlar mellan vägg osv så hoppas det håller :/





//Stiggen #Trust it sideways
Brains
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 50
Blev medlem: lör dec 10, 2011 7:35 pm

Re: Sv: Audi S1 Gtr

Inlägg av Brains »

Stigenberg skrev:Okej är inte den beroende av Nissan sprutet då eller får den en egen styrenhet?
Vad jag fattat kan man ställa %en imellan fram och bak med den, dock säger dom att det är en säker död för lamellerna i flådan då de får ligga på slir hela tiden så antingen Rwd eller full awd verkar gälla...
Så mitt tips bör då va on off knapp verkar funka på r32 att direkt mata.. Då slipper man både vikt och stålar;)
Om du vill ha hjälp att svetsa svep kan du lämna den till samma kille jag gjorde så kan man bara skifta svepet om man rasar lådan.. Då slipper du flytta tillbaka roterande massa så mycket blir nämligen väldigt tjockt sväng har jag för mig...
Jo jag håller på att ska sätta ihop lådan nu är en ppg dogbox med billet axlar mellan vägg osv så hoppas det håller :/





//Stiggen #Trust it sideways
Den är helt oberoende av ecun. Den använder bara sin g sensor och tps givaren.
Sen ställer du hur aggressiv den ska vara med inkopplingen av framhjulsdriften.
Går även att låsa på fasta lägen om jag minns rätt. Sen kan man göra en helt egen mapp med datorn baserat på g-sensorn vs tps.
Centerlamellerna ligger ju inte i slir när du kör för hjulen rullar lika snabbt både fram och bak. Både r33 och r34 centerkoppling ligger på hela tiden, bara r32 som inte har någon förspänning.
Skriv svar