Nya 2150 bygget & andra projekt jag håller på med

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Erland Cox
Topplocks-guru
Kontakt:

Re: Nya 2150 bygget & andra projekt jag håller på med

Inlägg av Erland Cox »

Hur går det här då? Har du hunnit bromsa än?
Beroende på bänk så mellan 200 och 225 hästar borde du kunna få ut.
Hur mycket drar förgasarna ner flödet?
Hur mycket snö har du däruppe?

Erland
Magic thomsson
Forumsberoende

Inlägg av Magic thomsson »

Hej igen,jo jag har väl fixat lite fälgar till bilen sen sist,och så har jag satt på plast framför och under motorn mot stenskott o smuts.
Och så har min sambo fixat en facebooksida magicthomsson motorsport heter den =0)
Har inte testat förgasarna på nån flödesbänk så det vet jag inte vad dom flödar,men när jag letade info om hur man tunar dom på nätet läste jag nånstans dom kan jämföras mot en 10 mm större förgasare av äldre modell,men det vore jätteintressant o jämföra mot weber av olika storleker i bänk så man fick fakta.
Jag testkörde lite innan snön kom efter jag fått upp tändingen till 35 grader på toppen o den drar nå fruktansvärt gott från lägre varv tycker jag så det ska bli kul o bromsa den,inte bromsat den än,blir väl till våren innan första tävlingen.17 maj är det första tävlingen i svealandscupen i nyköping.
Ja nu är det väl en 15 cm snö kanske,åkte skidor förra helgen för första gången i år.
Roger (Magic T) Thomasson
Magic thomsson
Forumsberoende

Kan väl lägga in bild på senaste jobben.Orkade inte hålla mej så jag gjorde en liten grimas i kameran :lol:
Bild
Bild
Jag tog all färg jag fann så fälgarna blev oranga på baksidan :)
Stefan P
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Stefan P »

Hur går det med Rallycross-racern ?..hunnit provköra nåt ännu ?

S
VÅGA VÄGRA OHC!!
Magic thomsson
Forumsberoende

Jodå, har faktiskt bromsat den och tränat 2 ggr på bana och kört sönder diffen redan också =0/. Hoppade i höljes med han förra helgen och i landningen paja diffen.
Tycker han går jättefint faktiskt =0). Blev 184 hk på bakhjulen hos din rallybutik i ämtervik.Han varva 8000 rpm som max och max vrid låg runt 4800 rpm. Lättkörd som bara den :D
Kolla min Fb sida där är lite filmer mm https://www.facebook.com/magicthomssonmotorsport?ref=hl
Stefan P
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Stefan P »

Den verkar gå riktigt bra :thumbright: ..får komma o kika när du ska till Bollnäs i sommar o köra..

S
VÅGA VÄGRA OHC!!
Magic thomsson
Forumsberoende

Det får du göra =0). Funderar på om vi skulle åkt till Västerås nästa helg o testat sprint kanske ,som träning.
Magic thomsson
Forumsberoende

Några bilder från förra helgen i höljes.Tränat 2 ggr med bilen nu och det är några smågrejer som inte funkar än, han gick lite varm efter 4 varv i höljes så jag har byggt om kylningen lite nu, tagit upp lufthål i bagageluckan och gjort en kåpa runt kylfläkten.Och så rasade danadiffen i hoppet med :evil: Har inte budget till riktig diff så nu har jag svetsat diffen , antingen det och få åka i Nyköping 17 maj eller ställa in.
Bild
Bild
m00jons
För mycket laddtryck

Inlägg av m00jons »

Hej,

Tråkigt med diffen, men jag kan säga att jag råkade ut för samma sak med min dana-diff i volvon. Svetsade då en diff för att kunna köra klart säsongen. Jag tyckte inte jag märkte nån större skillnad faktiskt. Numera kör jag med en Tractive rampdiff, värt varenda krona enligt mig.
Hoppas vi får se dig i Nyköping då!
/Micke
Motorsport är både kul och billigt, bara något dyrare än narkotika!
wuffee
Forumsberoende

Inlägg av wuffee »

va åker du för däck? vad brukar folk åka? tycker fälgarna sdr stora ut?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Magic thomsson
Forumsberoende

Hej på er, jag o sambon va upp till Höljes o testa lite igår igen, nu med svetsdiffen, och jag märkte heller ingen större skillnad, bilen gick hur lugnt o fint som helst, körde varvet på 52,2 sek utan att gena för mycket på curbsen .Bara 2,3 sek sämre varvtider än junioren Andreas persson som kör sm med en superpotent 2150 bmw =0).
Kör med 17 tums indy sport, får köra det nu i svealandscupen.
Ska byta fjädrar bak bara och termostat och lite lätt genomgång så ska vi om inget oväntat händer åka i Nyköping 17 maj som planerat =0).Har väl inga större förväntningar nu i början, Att ha roligt är det som gäller nu i början. Ska ta det lugnt och försöka hålla bilen fin för det är ju tävling i höljes 24 maj o då vill jag ju åka igen.
Magic thomsson
Forumsberoende

Måste bara få visa er servicebussen, la ner 1 vecka på slipa spackla lackera och jag tycker han blev jättefin, slipa med 180 papper och spacklade bara dom värsta groparna. Karl hedin sponsra mej med 6 liter bengalack :D Bild
m00jons
För mycket laddtryck

Inlägg av m00jons »

Bussen ser fin ut! Min kanske är större men absolut inte bättre skick.
Jag tycker du hittat en sund nivå i ditt tävlande. Man ska inte lägga ut mer än att man fortfarande kan leva privat också.
Börjar kännas som det spårat ur lite för min del, ändå ligger jag lågt i budget mot många konkurrenter.
Tyvärr så hände nåt med sprutet i bromsbänken förra veckan, mystiskt fel också.
Nytt sprut beställt och bromsning planerad till onsdag. Tänkte få provköra bilen på lördag eller söndag i Västerås. sprintserien.

Hoppas vi ses i Nyköping.

/Micke
Motorsport är både kul och billigt, bara något dyrare än narkotika!
Magic thomsson
Forumsberoende

Tackar =0). Jag funderade ett tag på Västerås med men verkligheten kom ikapp mej att då har jag inte haft råd o åka Nyköping och Höljes, 17 tums fälgarna gick på 7850 kr så det sög gott ur spargrisen =0(.
Hoppas du får iordning på din bil så vi syns den 17 e iaf =0).
T Landholm
Forumsberoende

Inlägg av T Landholm »

Nyköping låter bra för då får man förhoppningsvis se den live iallafall, om man lyckas slingra sig från funktionärsplats på Crosskart på hemmabanan.....

Fasiken vad dyrt det är med fälgar, jag lyckades göra ett jättekap inser jag nu iallafall.. Ibland skall även en annan ha tur. Tydigen :)
Tommy Landholm
Skriv svar