älder updateringar finns på http://www.garaget.org/forum/viewtopic. ... 264308&p=3
Tanken från börjar var ett bygga en lite snikig singelturbo rx7 fd3s under 2013 då fanskapet såklart var byggt av en klåpare så den rasade ju illa kvickt.Hejdå ekonomiska stabilitet.
Sagt och gjort, motorn var klar i slutet av sommaren... Men som alltid blir man rastlös så jag sålde i princip allt jag nyss köpt för att enbart köpa "värre" saker.
ur med turbobanditen gt45 kittet, slänger iväg skiten(!) och i med en aning större turbo...eller ja. en borg warner s475 är väll inte klassat som stort på det här.

nummer två på min inköps lista (vars konstanta expanderande kan jämföras med universums) stod det styrsystem. Körde på Legoland sprut tidigare, även kallat apexi pfc


Tja.. så långt har jag kommit nu...
Spec 2013
Motor:
Singel Turbo gt45 turbobanditen
turbobanditen 60mm wg
mac laddtrycks styrning
an8 matning an6 retur
original primär fuelrail med an6 adaptrar
dm-motorsport.co.uk fuelrail sekundär
4''dp, resterande 3,5
stora HKS Intercooler kittet v- mount moddat
Apexi power FC med Commandern
2x 850 primär
2x id2000 sekundär
Tial Q dumpventil
streetportad
msd6a tändförstärkare
blaster ss spolar på trailing
msd av något slag på leading
alu elbow
70mm tryckrör.
original låda
kaaz diff

Nu till det som kommer 2014:
borg warner s475
vi-pec v88
pro-jay 4barrel insugs kitt
större streetportar
semi pp
4x 2400cc spridare
act koppling specad för 780nm
uppgraderad tändning,inte bestämt vilken ännu
3mm atkins apex tätningar
8.5 komp rotorer, bearbetade på alla sätt och vis
12.7mm studs, 16st
massa effekt, siktar på 800hk
bjuder på en bild nu när de ändå är lunch tid:
