Fortsätter att montera ihop..
Rutan på passagerarsidan & framrutan som e kvar att montera i, resten av rutorna är monterade!
Även baksäte, bälten osv är monterat
Kaxxen skrev:Larmtjänst kunde ju komma och kolla på bilen men skulle bli väldigt dyrt!
Jag vill inte stöka längre så jag byter hellre kaross till en ja vet är orörd, minst tjaffs & killen som reggar här i ösd är en riktig paragraf ryttare..
Ja du besiktningskillen va inte nå bättre i svall. Vad reggar du med för avgassystem? Jag fick anmärning på att de var för grovt.. 3" då.
Reggar me 3,5".. dom kan inte säga nå om de på min bil då ja får ändra motorn "fritt" bara den inte överskrider 220hk & ljudnivån är ok.. vad har du för årsmodell?
Kaxxen skrev:Larmtjänst kunde ju komma och kolla på bilen men skulle bli väldigt dyrt!
Jag vill inte stöka längre så jag byter hellre kaross till en ja vet är orörd, minst tjaffs & killen som reggar här i ösd är en riktig paragraf ryttare..
Ja du besiktningskillen va inte nå bättre i svall. Vad reggar du med för avgassystem? Jag fick anmärning på att de var för grovt.. 3" då.
Jobbigt att det ska strula såpass när man byggt efter regelverket, framförallt med en sån skitgrej.
Av ren nyfikenhet, var det i nacksta eller på någon annan station du reggade?
Angående chassinummerproblemet, är det inte så att det finns chassinummer helt eller delvis på flera ställen på karossen? Det kanske kan vara bra eller dålig information...
Årsmodell -75 (för det var väl en sån?) har väl också några kännetecken i karossen som ej finns fr.o.m 1976.
VOC-åkare brukar ha koll på det.
Andra chassienummer, såkallade dolda chassienummer började på senare modeller.. sen så finns de inge tecken alls på att de är bytt a stolpen där nummret sitter så de är bytt.. även så mycke andra plåtar som e utbytt på den (bakdel, skärmar osv..)
Sen bryr ja mej inte i dedär nu, har bytt kaross nu
ett mycket bra kännetecken om det är en 75a eller om det är en senare är att kolla på fjäderbenstornen, 75orna har runda hål där stötdämoaren sticker upp och senare har ovala hål.
En annan grejj som bara 75 har. Dörrstoppar separat från gångjärnen med
en mutter svetsad i stolpen ovanför chassienummret som armen bultas i : )
Ang dolda nummer osv hittade jag ett nummer på min på ramsnoken höger bak
brevid hjulbaljan. siffrorna stansade så man läser de liggandes på rygg.
underredsmassa över texten. Var bara på ena ramsnooken vad jag såg.
//Robban
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Hade sådär på min 242 M5, men tror man skulle bygga det grova rakt bakåt och sätta ett elektriskt spjäll på den som öppnar vid ett visst varvtal och ha kvar original slutljuddämpare som då avgaserna får gå genom under det varvtalet
Har blivit allergisk mot höga avgasljud på äldre dar
Evighetsprojekten If it has tits or wheels it will give you problems