
Lyser det i garaget, får du väl svänga in på ett studiebesök.
Igår plockade jag ner gamla parallellstaget och styrstagen, och hissade upp kuggstången.
Först en jämförande bild, man ser att kuggstången är bredare.

Styrstaget hamnar nästan precis i linje med bärarmen, vilket underlättar för en bra bumpsteer.

Jag har här ett litet provisoriskt styrstag, och med styrstaget monterat under styrarmen, istället för över som original blir det ganska nära rätt.
Bumpsteer blev bara ca. 2mm på 70mm fjädrings rörelse.
Dock kommer jag ändå tillverka nya styrarmar, för dessa ger fel Ackermanvinkel, och även lite litet styrutslag.
Rattaxeln kommer bli lite trixande med, men även här passar det bättre än vad jag hoppats.
(foto taget ovanifrån, med original rattaxel fortfarande monterad på Styrsnäckan.

Merparten av konstruktionen är klar i huvudet, får bara se om det går att omsätta allt i praktik nu...