vet att tråden är gammal.. men det går att kasta ner 300d 6:an utan större problem har gjort de i min 242a. Tog motorn från en w124 och de ända jag var tvungen att göra om var motorfästena, har merca lådan och 740 kardan! då passade allt i princip rakt av.
hej jag håller på men ett bygge eller ja jag håller på planera för ett projekt å ha lite problem . fan ingen som verkar kunna säga vad en om 606 ( 300td) väger . då jag e lite fundersam på vilken framvagns balk jag måste använda . hoppas nån här inne vet ungifär va dom väger . vill veta om 740 eller 940 balken e reg godkänd alltså pallar vikten av dieseln . jätte glad om nån kan hjälpa mej på denna fråga då jag som löst allt de andra å sfro e ju väldigt noga på detta vikter å sånt . så känns dumt att handla en snurra för typ 10-15 tusen för att ba väga den å inse att de inte godkänner de . mvh Emil/ Evil_caddy
OVERLOAD IS THE THING YOU NEED
AMAZON 70a 16V
AMAZON 70a chev 350 BLEV INGE AV
VOLVO 142 CHEV 350
FIDDY 150CC med 0,8 i ladd =)
CADDY MK1 . PROJEKT
can you drift it THEN drift it
can you not drift it make it drift
emil när ja reggade min 240 med om617 så blev den inte mycke tyngre, tror den blev mellan 40-70kilo tyngre. nu är det ju inte samma motor som du ska använda men kanske ger något iaf Mvh
vill inte på något sett påstå att d24 är bra motorer, men har haft en hel del och ingen har krånglat. dom är som många andra motorer, behandlar man dom som dom ska behandlas så håller dom. men bottställd pump, 2kilos ladd å höga varv håller inte i längden menar mest att det är lite simplare att konvertera till en d24 men väljer dock hellre merca dieseln också