Har en csb 350 4bult som ska byggas ihop till våren. Bygget kommer va i två etapper. Etapp 1: Byggs som sugmotor, 400 hk+, förgasare och ska va körklar till sommaren 2008.
Etapp 2: Turbo, insprut, 8-8,5:1 i komp. Nån kam för turbobruk, smidda stakar+ ev. vev. Effektmål: 600 hk++. Klart till 2009.
Så ser funderingarna ut. Varför i två steg kan man undra? Jo Sugmotorn KOMMER jag bygga klart till sommaren, men turboversionen kanske inte byggs pga. lathet och pengabrist. Alltså vill jag ha lite pulver till sommaren

Jag har alltså tänkt handla ett topp-end kit från summit: http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Blir renoverad bottendel med nya kolvar och 9,5-10,0:1 i komp.
Headders och ny förgasare, 7-800 cfm.
Har ej hittat några flödesvärden på topparna. Insugskanalen är på 170 cc, förbränningsrummen på 64cc och ventilstorleken är 1,940" in och 1,550" ut. Blir ev. lite tillsnyggade kanaler och så..
Så huvudfrågan blir igentligen: Kommer dom här topparna funka bra på turbo motorn? (om det byggs nån..) Borde jag kanske gå upp till några med kanaler på 190 cc?
Några synpunkter i övrigt på konceptet?
/David , ber om ursäkt för det långa inlägget, hoppas nån orkar läsa...