En vanlig grå 940 B230 8V! -SÅLD

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv

Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -Jesuskomplex

Inlägg av Steve »

AnkanindaVolvo skrev:ska de inte vara en sån där kopparfärgad järnring mellan den där fina blaua kinamojängen?
Är det bara jag som ser en sån på bilden?

Det är inte fel gänga på nippeln då?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Steve skrev:
AnkanindaVolvo skrev:ska de inte vara en sån där kopparfärgad järnring mellan den där fina blaua kinamojängen?
Är det bara jag som ser en sån på bilden?
Det är inte fel gänga på nippeln då?
Jodå nog sitter det en där. Provade med olika. Och dubbla. Och nog för att jag är värdelös, men rätt gänga är det iallafall.
Trubbis skrev:Ankan, de är ju de han haft, men anläggningen är ju allt annan än jämn när nippeln sitter så snett :)

För övrigt tycker jag att detta är den mest underhållande tråden på hela interwebben, jobba på bara :thumbright:
Oj, det var inget dåligt uttalande. Jag tror du använder internet fel.
Men jag tackar och bockar.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av AnkanindaVolvo »

annars kan du ju se de som ett tecken från högre makter att du ska inte ha filter i skuffen så slipper du bekymra dig över de nå mer :)
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

AnkanindaVolvo skrev:annars kan du ju se de som ett tecken från högre makter att du ska inte ha filter i skuffen så slipper du bekymra dig över de nå mer :)
Du har en poäng. Jag kan hänga dem under bilen och helt enkelt ignorera läckaget. Starkt.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
anglia-61
Forumsberoende

Inlägg av anglia-61 »

Montera filterna över tanken och fixa så att det rinner tillbaka till tanken.
Det är bara att se möjligheterna!
oldforgemotorsport @Instagram

Turbos are like tampons, every pussy have one.
Användarvisningsbild
NTCRS1
För mycket laddtryck

Inlägg av NTCRS1 »

Jag har (tror jag) likadana filter, om det är originalfilter till 740/940.. Mina gick att skruva i rakt och fint.. Kostade väl bara runt en hundralapp stycket så om jag var du hade jag tagit med mig en an-koppling till stället du handlar grejerna på och prova att skruva i på plats på två nya, och isf be om att få de utbytta..
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

anglia-61 skrev:Montera filterna över tanken och fixa så att det rinner tillbaka till tanken.
Det är bara att se möjligheterna!
Här har vi en positivist. Gillar idén.
NTCRS1 skrev:Jag har (tror jag) likadana filter, om det är originalfilter till 740/940.. Mina gick att skruva i rakt och fint.. Kostade väl bara runt en hundralapp stycket så om jag var du hade jag tagit med mig en an-koppling till stället du handlar grejerna på och prova att skruva i på plats på två nya, och isf be om att få de utbytta..
ja det är original. Jag har beställt ett annat filter nu, jag orkar inte köpa sex olika varje gång jag ska byta.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Ännu en dag ihopvikt i en baklucka och stinker bensin. Fast nu stinker jag E85.
Jag kastade mina filter åt helvete. Krister på KL Racing hade kontaktat Proparts och dom skyller bara ifrån sig. Så jag fick 110kr tillgodo för mina två trasiga filter, vilken lyx. Men det är ändå bra att han gör någonting, han kunde lika gärna pekat finger åt mig eftersom det inte är i originalutförande. Nå väl, vad är en bal på slottet?

Jag kopplade in mitt nya blanka filter och det passade inte. Fick göra en ny slang. Nu har jag fått in snitsen på det där så jag stack mig bara nio gånger. Skruvade dit allting igen och kör förpumpen och fyller catchtanken. Kikar in och det fräser och sprutar soppa rakt ut, denna gång från en av pumparna. Vid det här laget blir jag gråtfärdig och hade anstiftan till självmord varit ett riktigt brott så hade polisen knackat på. Eller inte, dom gör ju inte ett skit.
Men det var bara någon som glömt att dra pumparna. Att ingen någonsin kan göra något ordentligt när man ber om det.

Så jag drog åt, provkörde pumparna, och antingen är dom trasiga eller så låter dom helt enkelt så illa. Men det stod som en kvast ur soppaslangen, denna gång på RÄTT ställe. Och tanken läcker bara lite lagom, så jag får hoppas att det kläggar igen.

Här har du en bild på eländet i sin inte så svarta baklucka. Notera sittunderlaget när det inbyggda i arslet inte dög.

Bild
Nu är det bara att vänta på spridare och de sista kopplingarna som är restade.
Det var allt för stunden.
Stil och fason.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
T Landholm
Forumsberoende

Inlägg av T Landholm »

Hahaha detta var bland dem bättre inläggen på länge från dig Robin, inte lätt i fattigdom och elände!! Nu vet du hur jag har det.. :mrgreen:
Tommy Landholm
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Det finns mycket att uppdatera om som ni skiter fullständigt i.
Och det blir väl ett sånt där långt jävla inlägg igen som ingen orkar läsa, men titta på bilderna om du orkar hålla koncentrationen i mer än 12 sekunder.
Jag minns inte exakt vart befann mig då jag senast yttrade mig här men ingen bryr sig ändå.
Jag har sniffat en hel del formaldehyd. Och min handbroms är en månad försenad.

Jag fick mina efterlängtade spridare från Jonas Björk.
Dom skickades genast iväg till BJP Race på spridartest som "bara" skulle konstatera att dom var perfekta.
Döm om min förvåning när mailet kom som berättade att de skiljde 6% på flödet. Självklart.
Tre tvättar senare visar dom ingen förbättring.
Vid det här laget skrattar jag bara lätt psykotisk, men biter ihop och mailar Jonas för att köpa fler. Billigt va?
Rätt som det är får jag mail från BJP som säger att Jonas skickat en hel kasse med spridare utan kostnad som de kunde testa.
Då var jag både förvånad, glad och lätt alkoholpåverkad.

Nästa mail är att spridarna är klara och diffar nu 0%. Då kommer klumpen i halsen.
Jag skickade iväg spridarna för ett enkelt test, vilket resulterade i 4x3 tvättar, ett antal tvättar till på de "nya", ett antal tester för att para ihop några. Vad fan kommer detta kosta?
Jo, 6st tvättar. Och dessutom skickade han ett knippe med extra spridarfilter i efterhand.

Så ett stort TACK till Jonas Björk och BJP Race.

Bytte spridarkontakter, monterade förlängare, monterade allt med släggan.

Bild
Blankt som smör.

Bild
Lika estetiskt tilltalande som en leverpastejmacka.

Bild
Julgransfärgad.

Bild
En överblick på den kommande katastrofen.

Bild
Jaha... Hur gjorde man nu då?

Bild
Ja just det. Ni kan ju min melodi vid det här laget.

Bild
Livrädd att flöda motorn eftersom jag inte vill ta ur stiften så var berikningarna väldigt låga. Så tredje startförsöket puttrade den igång så snällt. Startar nu lätt i alla temperaturer jag har kunnat testa.

Bild
Luft. Frisk luft.

Bild
Så nu står den här. Mycket att göra kvar. Tror jag.
Sen kommer nästa problem. Mappa själv på gatan som kan kosta motorras och några böter. Eller lämna iväg som kommer kosta skjortan..?

Bild
Jens bara skrattade bakom datorskärmen och lovordade att jag aldrig kommer över 500hk med denna. Då blev jag ledsen.
Riktigt så hårt var det inte men det var så jag hörde det vilket sänkte moralen en aning.
Mappa själv är alltså, tändmappen som fungerat bra på bensin, sen justera bränslet.
Så är det väl bara att krana på som satan och sen ljuga om effekten.

Så kom gärna med råd, hån, valnötter eller undvik kontakt.
Ha det bra ni som råkat läsa fel tråd.
Stol och fasan.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Riff
För mycket laddtryck

Inlägg av Riff »

Digger oppdateringene dine :D Ser meget bra ut :D
Tiiiseen
För mycket laddtryck

Inlägg av Tiiiseen »

Härlig läsning som vanligt :D kul att det går bra :) Ja peter på BJP sysslar inte med nå ruffel och båg:)
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av 7aan »

Då ser vi den på battle royale iår och norr mot söder ;)
Micke Grönlund
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Riff skrev:Digger oppdateringene dine :D Ser meget bra ut :D
Jag bugar.
Tiiiseen skrev:Härlig läsning som vanligt :D kul att det går bra :) Ja peter på BJP sysslar inte med nå ruffel och båg:)
Jag bugar. Nej, positivt överraskad.
7aan skrev:Då ser vi den på battle royale iår och norr mot söder ;)
Du kan vara lugn, du slipper nog mig. Något har rasat innan dessa äger rum.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av AnkanindaVolvo »

Älska Kina grejer ;)

När kommer filmen med herre jösses raset då? (A)

skämt åsido,diggar tråden som fan väldigt underhållande läsning :)
Skriv svar