Det var ett tag sedan man gjorde någon uppdatering här på forumet, men mycket har hänt, bilen vart klar i våras, fick den besiktad, och körbar. Nu under hösten har jag hängt ner en liten mindre turbo än vad jag hade tänkt mig från början, men det är bara ett "prova på" upplägg! Så det som sitter på bilen nu är, en t3/t4 turbo(kina) med pluggad WG, Saab 9000 2.3T spridare, Tial WG(kopia), och en Tial dump(kopia) och en biltema intercooler(stora). Samt att jag har monterat lite 3st mätare i kupén. Här kommer lite bilder på vad som har hänt!
Kommer en liten bild bomb på vad som har hänt. Är så dålig på att fota när jag håller på!

Men jag försöker kompensera det hela!

Har inte så mycket till spelrum mellan turbo och hjulhus, men det tar inte i, med tanke på att jag har orginal motorkuddar ännu.

Tryckrörena är dragna igen den plåt som finns framför/bakom lyktorna.

En liten bild till framifrån, där ser man min lilla plus central från batteriet, som nu sitter i skuffen, kommer en bild på det senare. Man ser även att jag försökte komma på en plats att sätta original tändspolar på. Men dom fick hamna där batteriet har suttit! Kommer bild på det också.

En bättre bild på vars plus centralen är i bilen!

Också det snygga grenröret fick komma med också på bild!

En liten WG som syns!

En lite bättre bild, väldigt ont om plats, men den ryms!

En bild framifrån.

Urkapat för att få plats med IC'n.

Här fick tändspolarna hamna, gott om plats kvar från batteriet!

Ett mindre ormbo kan man nästan kalla det!

Påbörjat tryckrörs bygge!

Och intercooler'n, den sitter med två st gängade stavar uppifrån, samt två st armar underifrån, som går från kaross till IC.

En till bild, så man får lite helhet i det hela.

Lite dela för tryckrör samt flexrör för avgassystem!

Kapat och mätt, nu är de bara att svetsa.

Tada, en bit klar! bara resten kvar nu då. Inte dom vackraste svetsfogar, men dom gör sitt jobb!

Är rätt så nöjd för att har bara hobby svetsat

mäta mäta, svetsa svetsa. Detta blir insugs sidan.

En bild underifrån.

Och en bild uppifrån. Notera att jag kör med helt original LMM, inte öppnad eller något. Det funkar kalas bra!
Då var mina bilder slut för denna gång, får fota och lägga ut mer bilder senare till helgen! Men bilen går nu iallafall, kör med cirka 0.7bar i ladd. Bilen sticker iväg som bara den när laddtrycket kommer. Skulle vara kul å se vad effekten ligger på just nu, sitter ett chip i också, så 149HK med chippet, + turbo, kanske ligger runt 200-250HK?