S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
thedriftking
Forumsberoende
Inlägg: 631
Blev medlem: tor sep 29, 2011 7:31 pm
Ort: Linköping

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av thedriftking »

cool rodd, till salu? :)
Erik Johansson.
Användarvisningsbild
thojo
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: tor sep 10, 2009 8:48 pm
Ort: Gävle

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av thojo »

Kanske det.
Thomas Johansson
Gävle
http://thojo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
thojo
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: tor sep 10, 2009 8:48 pm
Ort: Gävle

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av thojo »

Tillverkade ett nytt generatorfäste och bytte till vanliga remskivor så blir det bättre plats. Bytte även vattenpump så den går åt rätt håll. Bild
Bild
Thomas Johansson
Gävle
http://thojo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
thojo
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: tor sep 10, 2009 8:48 pm
Ort: Gävle

S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av thojo »

.
Thomas Johansson
Gävle
http://thojo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
thojo
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: tor sep 10, 2009 8:48 pm
Ort: Gävle

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av thojo »

Har fått lite mer gjort i garaget. Fick flytta generatorn igen då remmen missade vattenpumpen med flera cm då servopumpen kom på plats. Interkollern är fastskruvad och flaket avlyft så att tank mm kan monteras tillbaks.
Bild
Bild
Bild
Bild
Thomas Johansson
Gävle
http://thojo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
johanF
För mycket laddtryck
Inlägg: 268
Blev medlem: mån nov 19, 2007 7:51 pm
Ort: tjörn

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av johanF »

Hur har du tänkt å trigga sprutet?
Mvh Johan


Skickas från min iPad via Tapatalk
wrooommm
Användarvisningsbild
thojo
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: tor sep 10, 2009 8:48 pm
Ort: Gävle

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av thojo »

Använder originalfördelaren något modifierat, skall finnas en bild på det tidigare i tråden. Körde en sommar med originalmotorn och MS och det fungerade perfekt.
Thomas Johansson
Gävle
http://thojo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
thojo
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: tor sep 10, 2009 8:48 pm
Ort: Gävle

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av thojo »

BildBild
Labbar lite med rördragningen från turbon. Dyker upp mer rör och slang i veckan. Ni som kört med TPI och turbo hur har ni gjort vid övergången till spjällhuset? Har en reducering från 4"-3" nu och det känns som om det kan vara svårt att få bra passform mot huset.
Thomas Johansson
Gävle
http://thojo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
johanF
För mycket laddtryck
Inlägg: 268
Blev medlem: mån nov 19, 2007 7:51 pm
Ort: tjörn

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av johanF »

Ja kunde inte se bildera på hur du kopplat fördelaren du har inte lust å lägga upp dom igen?
Mvh Johan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
wrooommm
Användarvisningsbild
thojo
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: tor sep 10, 2009 8:48 pm
Ort: Gävle

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av thojo »

Hittar dom inte heller, bifogar ny här. Tog bara bort alla komponenter i fördelaren och lödde på kablar från spolen till stiften på ena kontakten. Den andra kontakten används inte längre.
Bild
Thomas Johansson
Gävle
http://thojo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Jonathan_
Forumsberoende
Inlägg: 597
Blev medlem: mån okt 20, 2008 9:16 am
Ort: Västland

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av Jonathan_ »

thojo skrev: Ni som kört med TPI och turbo hur har ni gjort vid övergången till spjällhuset? Har en reducering från 4"-3" nu och det känns som om det kan vara svårt att få bra passform mot huset.
Kul att det går framåt! :thumbright:

Menar du övergången till "ovalen" sas?
Här ser du lite hur dom med 740n gjorde, tydligen läckte det lite innan där. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=30

Om man kan skruva bort den ovala anslutningen så kan man ju antingen modda den och svetsa på en kona så den får ett runt inlopp. Eller göra en ny anslutning, en rörstos på en platta som är skruvad i insuget.
Jonathan Westerlund, Tierp

Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.

Samt ett par, tre Alfor.
Användarvisningsbild
thojo
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: tor sep 10, 2009 8:48 pm
Ort: Gävle

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av thojo »

Precis så, varit inne på att göra en tillplattad anslutning i plåt istället. Borde ju gå att platta till en röbit på 4".
Thomas Johansson
Gävle
http://thojo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Jonathan_
Forumsberoende
Inlägg: 597
Blev medlem: mån okt 20, 2008 9:16 am
Ort: Västland

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av Jonathan_ »

Här finns det en formgjuten siliconslang som borde passa bra. http://fcrcmachine.com/i-16019614-samco ... -l-98.html

Jag tänkte att man kunde göra ungefär en sådan, fast i aluminium och sedan svetsa fast den i spjällhuset. Det finns ju dock vissa risker att svetsa i ett spjällhus, så man borde nog undvika det.
Jonathan Westerlund, Tierp

Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.

Samt ett par, tre Alfor.
Användarvisningsbild
thojo
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: tor sep 10, 2009 8:48 pm
Ort: Gävle

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Inlägg av thojo »

Precis vad jag letat efter, tack.
Thomas Johansson
Gävle
http://thojo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar