S10 med V8, Turbo och Megasquirt
-
- Forumsberoende
Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Kanske det.
Tillverkade ett nytt generatorfäste och bytte till vanliga remskivor så blir det bättre plats. Bytte även vattenpump så den går åt rätt håll. 

Har fått lite mer gjort i garaget. Fick flytta generatorn igen då remmen missade vattenpumpen med flera cm då servopumpen kom på plats. Interkollern är fastskruvad och flaket avlyft så att tank mm kan monteras tillbaks.

Hur har du tänkt å trigga sprutet?
Mvh Johan
Skickas från min iPad via Tapatalk
Mvh Johan
Skickas från min iPad via Tapatalk
wrooommm
Använder originalfördelaren något modifierat, skall finnas en bild på det tidigare i tråden. Körde en sommar med originalmotorn och MS och det fungerade perfekt.

Labbar lite med rördragningen från turbon. Dyker upp mer rör och slang i veckan. Ni som kört med TPI och turbo hur har ni gjort vid övergången till spjällhuset? Har en reducering från 4"-3" nu och det känns som om det kan vara svårt att få bra passform mot huset.
Ja kunde inte se bildera på hur du kopplat fördelaren du har inte lust å lägga upp dom igen?
Mvh Johan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Johan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
wrooommm
Hittar dom inte heller, bifogar ny här. Tog bara bort alla komponenter i fördelaren och lödde på kablar från spolen till stiften på ena kontakten. Den andra kontakten används inte längre.

Kul att det går framåt!thojo skrev: Ni som kört med TPI och turbo hur har ni gjort vid övergången till spjällhuset? Har en reducering från 4"-3" nu och det känns som om det kan vara svårt att få bra passform mot huset.

Menar du övergången till "ovalen" sas?
Här ser du lite hur dom med 740n gjorde, tydligen läckte det lite innan där. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=30
Om man kan skruva bort den ovala anslutningen så kan man ju antingen modda den och svetsa på en kona så den får ett runt inlopp. Eller göra en ny anslutning, en rörstos på en platta som är skruvad i insuget.
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Samt ett par, tre Alfor.
Precis så, varit inne på att göra en tillplattad anslutning i plåt istället. Borde ju gå att platta till en röbit på 4".
Här finns det en formgjuten siliconslang som borde passa bra. http://fcrcmachine.com/i-16019614-samco ... -l-98.html
Jag tänkte att man kunde göra ungefär en sådan, fast i aluminium och sedan svetsa fast den i spjällhuset. Det finns ju dock vissa risker att svetsa i ett spjällhus, så man borde nog undvika det.
Jag tänkte att man kunde göra ungefär en sådan, fast i aluminium och sedan svetsa fast den i spjällhuset. Det finns ju dock vissa risker att svetsa i ett spjällhus, så man borde nog undvika det.
Jonathan Westerlund, Tierp
Samt ett par, tre Alfor.
Samt ett par, tre Alfor.
Precis vad jag letat efter, tack.