Volvo 245 -78 Skogsvrak

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Björn/242power
För mycket laddtryck

Volvo 245 -78 Skogsvrak

Inlägg av Björn/242power »

Vi hämtade ett skogsvrak idag som jag fick... kunde inte låta bli att ta reda på den med tanke på alla 70 tals grejor som satt på, inte så lätt att hitta längre, bilen i sig är totalt slut dock, men alla kosmetiska grejor så som lyktor lister, grill, sargar, inredning, bräda osv är i rätt ok skick och det kan ju vara bra att ha om man skulle vilja styla om en 80talare till 78ans stuk.. 8-)

Fyndskick... 8-)

Bild

Efter vi slagit loss bromsarna och satt dit andra däck... jag kom visst med på bild :roll:

Bild

Blev tvungen att stanna efter vägen o ta ett par bilder också, här syns hur rutten den är....

Bild

Nice Ass ;)

Bild
volvo 242 DL 2,5 ;)
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv

Re: Volvo 245 -78 Skogsvrak

Inlägg av Steve »

Den där skulle se fin ut bottsänkt med nå stora polerade fälgar :)
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Björn/242power
För mycket laddtryck

Re: Volvo 245 -78 Skogsvrak

Inlägg av Björn/242power »

mjo haha, den är så sjukt rostig, finns inte mkt kvar av bakre hjulhus och golv, baljor och trösklar existerar inte längre, det mesta från växellådsbalkens ändar är totalt upprostat, kylarbalken vek sig när vi skulle dra fram den, då dragöglan satt fast där. tror inte ens man skulle kunna göra en bonnabörn ala enhjul utan att nåt skulle ge sig... :hihi: Men! motorn går, var bara lite småpyssel sen startade den så snällt så, inte körd sen 2002 tror jag..
volvo 242 DL 2,5 ;)
Skriv svar