tänkte lägga upp en liten tråd här nu på bilen jag haft i ägo sen 2009. byggt lite till och från men nu har jag äntligen kommit så pass långt att det kan bli körning i sommar!
Litet snabbfakta om mig:
Niklas Sandström heter jag (samma namn som han som bygger fräna m3an här på forumet men är tyvärr inte samma person

Bilen ifråga är en Audi S2 från 1991.
Den är tidigare ägd av Henrik Olsson som byggde om den till RWD.
Sedan såldes bilen i delar och jag köpte karossen tom utan något annat, tills jag för några år sedan köpte loss även de sista motordelarna som han hade kvar.
Då det här är mitt första projekt och jag är ny i drag racing, Så får ni gärna dela med er utav tips och tricks

Så här ser receptet ut än så länge:
Chassi:
8.50 bur / backhalf med Prostock ram av Snowball.
Dana 60 bakaxel med 35 spline strange axlar, 4.56 utväxling.
15-tums weld fälgar.
Fogmaker släcksystem.
Snowball wheeliebars.
Motor/växellåda:
Nira I3+ E85 som bränsle.
5cyl 2.2l 81,5 borr, pyramidringar och torrsump.
Toppen är portad av Erland.
Dubbelplenum insug med 10 st 1700cc spridare.
Aeromotive remdriven soppapump.
Catcams kamaxlar.
Precision 7675 turbo.
Carillo vevstakar och JE kolvar.
Egentillverkad adapter till cheva flexplatta.
JW SFI powerglide med transbrake och Leash bumpbox.
Danielsson raceturbin.
Klassen jag har tänkt köra är 4 to 6 och kanske försöka mig på Competition.
Så här ser bilen ut i dagsläget.

Var och köpte en "riktig låda" i fredags. Blev en powerglide från JW specad till 1800 hp. tidigare hade jag en th350 men den ville inte lira riktigt och slirade som tusan i dynon.
tog en kväll att få i pgn i bilen

har tänkt att göra så här till transbraken:

Ska även bygga en kåpa över lådan och bygga klart hjulhusen och ta bort brandväggen bakåt då oljetanken blivit flyttad fram. mycket kvar att göra innan sommaren. så gäller att ligga i.
Bjuder på en liten film från den första bromsningen. Blev bara 6st pull då två pyramidringar visade sig läcka över 1,5bar. Det läckte ut tryck i kylsystemet så det blev att åka hem och riva motor och beställa nya. Ringarna hade såklart blivit felmonterade

http://youtu.be/hnUMMRbgLNk
Men nu är maskinen ihop igen och det pulas för fullt med växellådan. Flitens lampa lyser i garaget så kan de bli uppstart nr 2 framåt helgen.
Med vänlig hälsning Niklas Sandström