Toyota Soarer - Singel konvertering

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Danne^^
För mycket laddtryck

Re: Toyota Soarer - Singel konvertering

Inlägg av Danne^^ »

Hejsan, det har inte stått still i garaget utan jag har monterat allt på fast position och gjort klart elen så nu är mycket kopplat och klart och det lutar åt uppstart om ca 2 veckor.

Efter uppstart är det bara avgassystem och någon slang som ska göras.

Så här ser det ut när allt är monterat där det ska vara :)

Bild
Daniel Stenberg, Kalix.... 0738444292
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck

Inlägg av RWHP »

Nu saknar jag min gamla 1JZ konverterade Mk3a :) Hur mycket hade du tänkt varva, är ju bra slaglängd (71mm) på 1JZan för att tåla lite varv :)
Danne^^
För mycket laddtryck

Inlägg av Danne^^ »

jag hade tänkt varva 7200 pga att original kammarna sitter där och dom ska enligt dom som vet vara helt värdelösa efter 7000 men vi får se vad den säger i bänken :) Och är kammarna akilles hälen så kommer dom få funka denna säsong då jag kommer bygga en helt ny maskin nu vid sidan om som ska palla mer mos :)
Danne^^
För mycket laddtryck

Inlägg av Danne^^ »

Nu är det nära :) Efter en hektiskt dag i garaget resulterade det i att jag har allt på plats, all el är färdig, boxen är testad och mkt är kalibrerat. Men så fegade jag ur på att starta skiten då jag känner mig alldeles för osäker på allt som har med sprutet och vemstune att göra :( Så jag kommer vänta tills någon kunnig person har vägarna förbi med att starta.

Men då har jag chansen att göra allt finlir innan också så den kommer vara helt klar för mappning efter uppstarten ist :)
Danne^^
För mycket laddtryck

Inlägg av Danne^^ »

Nu så lever den och går iaf.

Det hela började med att kolla soppa och jag hade bara 2 mindre läckage men dom var snabbt åtgärdade, sen så stiftades allt i och i med säkringar och allt men då gick inte pumpen så jag fick "pinna" om den och sen funkade det.

Sen kom det roligaste felet som jag kände skulle ta död på mig, när vi började kolla tändningen märkte vi att 1ans spole inte funkade. Så vi kollade den på 2ans cyl och då funkade det, så där blev jag orolig och började mäta och då upptäcker jag att jag har 12v på jorden till den spolen :/

Rev upp härvan i ilska och såg alla pengar för sprutet försvinna, hittade felet där jag hade använt en tunn billig krympslang där 2 kardeler kortslöt för att dom hade gnagt igenom när jag satte härvan på plats :/ Men då tog jag och gjorde om och gjorde rätt ist och med en hel jävla tur hade jag klarat boxen och en uppstart var ett faktum :)

Efter lite om och men och gnuggande så kom den igång även fast motor utrymmet såg ut som om hiroshima bomben hade landa där!

så lite film finns här: https://www.youtube.com/watch?v=kihmzZCy-5Y Bara downpipe och lite läckage bjuder jag på :)
Henka_
För mycket laddtryck

Inlägg av Henka_ »

Kul med uppstart :) fint att folk bygger på 1JZan å :) vi har en i garaget som vi ska hyva ner i en Nissan.
*Fyndig text*

Henke K
Danne^^
För mycket laddtryck

Inlägg av Danne^^ »

Har en liten funderinge angående oljekylningen. Original är det ett vattenkylt filter hus och jag är inne på att använda olje kylaren som separat vatten kylare till just oljan. Hur är era synpunkter på en sådan installation?
Danne^^
För mycket laddtryck

Inlägg av Danne^^ »

Nu så har man äntligen rett ut trigger problem och alla andra problem så som läckage och allt så nu går den ju iaf :):)

Förutom för en dålig servo pump som låter ganska så illa men men går att lägga lite gummi iaf :)

Den är bara mappat på grundladd 1bar men mer kommer, men jag måste byta spridare innan jag kan höja laddet nå mer.

En lite film finns det iaf: https://www.youtube.com/watch?v=NYiwhNi2ntU
Danne^^
För mycket laddtryck

Inlägg av Danne^^ »

Händer inte så mkt med bilen den körs och njuts bara men ska byta bussningar i bakvagnen till helgen samt montera coilovers då jag inte riktigt får elektroniken till t.e.m.s boxen att funka. Den vill till att släppa på gaspådrag men är alldeles för mjuk och i rondeller känns den som en lyx yacht att kasta pga att det kränger som fan.

Styrservon kommer jag även byta då den skurit och sagt upp sig totalt smile
Danne^^
För mycket laddtryck

Inlägg av Danne^^ »

https://www.youtube.com/watch?v=rEmq_OxgWF0

Blev lite test med nya chassit, ska ner mer men vill "köra in" grejorna först
Skriv svar