Hej!
Har lite problem med mitt ms1v3 som triggar med en hallgivare (sitter i en Volvo 940).
Fick i gång det nu i helgen men när jag satt och mappade på tomgång och hade kommit upp på ca 4000varv så började motorn hacka och fick inga värden i megatune i korta perioder(alla mätare blev röda som att sprutet var avstängt). Tillslut dog motorn ä, testar å starta igen får då inget varvtal och pga det ingen tändning antar jag.
Har testat och ringa alla kablar efter kabelbrott, alla var hela. Frågan är om det kan ha hänt något i boxen eller om hallgivaren har gett upp. Kollade på kontakten på boxen och runt stift nummer 7 (jordningen till hallgivaren) var plasten lite smällt. Hur kan det komma sig?
Vore jätte snällt om någon kunde hjälpa mig.
Mvh, Rasmus
MS1V3: inget varvtal, ingen gnista
Moderator: backeliten
MS1V3: inget varvtal, ingen gnista
Rasmus Andersson
Re: MS1V3: inget varvtal, ingen gnista
Hej, kör du med lh2.2 hallgivare? (sitter i fördelaren)
Ja brände två givare, sen satte jag ett 10ohms motstånd på plusmatningen till givaren.
Problemet verkar vara löst på min bil
Ja brände två givare, sen satte jag ett 10ohms motstånd på plusmatningen till givaren.
Problemet verkar vara löst på min bil
Robin Persson
10.49 - 223 kmh
Herrejösses!
10.49 - 223 kmh
Herrejösses!
Re: MS1V3: inget varvtal, ingen gnista
Japp kör med lh2,2 givaren i fördelaren. Bara ta å byta givare å löda på ett motstånd och hoppas att det var det som var felet. Vad för sorts motstånd använde du? Ett 1/4w? Eller ett större?
Tack tipset
Tack tipset

Rasmus Andersson