
Plymouth slant 6 turbo efi
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21733
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Plymouth slant 6 turbo efi
så jäkla frän maskin! med egen stil också halvt raggar maskin halvt högtech maskin med skön blandning till lite lång sexa och stötstänger 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Plymouth slant 6 turbo efi
Tack för det Jens,
Det var min vision, att fläta in lite high Tech i en gammal motor. Men utan att störa ursprunget..
(Det är väl inga originalfantaster som kollar här ? )
Det känns bra så långt, det blir spännande att se hur det blir på plats
och så klart att testa..
Det var min vision, att fläta in lite high Tech i en gammal motor. Men utan att störa ursprunget..
(Det är väl inga originalfantaster som kollar här ? )
Det känns bra så långt, det blir spännande att se hur det blir på plats
och så klart att testa..

Re: Plymouth slant 6 turbo efi
Nu var det ett tag sen..
Jag har jobbat vidare och motorn är på plats.
Den är startad men nu har jag fått ett problem, det blir endast tändimpulser på en tändkanal .
Ibland kanal A, ibland B eller C
Tyckte den gick märkligt och kollade med tändlampa, då var det inget utslag alls på cyl 1. skumt fel
så den gick bara på 4 cyl. ...
Tillsvidare får man roa sig med bilder..



Jag har jobbat vidare och motorn är på plats.
Den är startad men nu har jag fått ett problem, det blir endast tändimpulser på en tändkanal .
Ibland kanal A, ibland B eller C
Tyckte den gick märkligt och kollade med tändlampa, då var det inget utslag alls på cyl 1. skumt fel

så den gick bara på 4 cyl. ...
Tillsvidare får man roa sig med bilder..



Re: Plymouth slant 6 turbo efi
Är dags för uppdatering..
Lite bilder från spridartest då jag ändå fick plocka av insug och grenrör pga en liten vatten läcka
från ett styrstifts hål.
Insuget är matchportat och har fått styrpinnar så det kommer i rätt läge.
Hålen går in i vatten kanalen och behöver tätas speciellt vilket jag glömde...
[URL=http://s1332.photobucket.com/user/ ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://s1332.photobucket.com/user/ ... .jpg[/img][/url]
Lite goda nyheter..
Jag har fått igång motorn, och även kört några testrundor.
Det var ett fel på kontaktstycket till tändspolarna , jag hade dock ett reserv set
Den är inte mappad ännu och går inte optimalt men verkar ha ett väldigt brett register..
Laddtryck kommer nästan direkt efter tomgångsvarv och sen bär det bara iväg
Dock öppnar wastegaten vid ca 0.7 , men den ska få andra fjädrar snart..
Ska bli kul att se efter mappning
Thomas
Lite bilder från spridartest då jag ändå fick plocka av insug och grenrör pga en liten vatten läcka
från ett styrstifts hål.
Insuget är matchportat och har fått styrpinnar så det kommer i rätt läge.
Hålen går in i vatten kanalen och behöver tätas speciellt vilket jag glömde...
[URL=http://s1332.photobucket.com/user/ ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://s1332.photobucket.com/user/ ... .jpg[/img][/url]
Lite goda nyheter..
Jag har fått igång motorn, och även kört några testrundor.
Det var ett fel på kontaktstycket till tändspolarna , jag hade dock ett reserv set
Den är inte mappad ännu och går inte optimalt men verkar ha ett väldigt brett register..
Laddtryck kommer nästan direkt efter tomgångsvarv och sen bär det bara iväg
Dock öppnar wastegaten vid ca 0.7 , men den ska få andra fjädrar snart..
Ska bli kul att se efter mappning
Thomas
Re: Plymouth slant 6 turbo efi
Nu har jag dyno testat Valianten.
Ser fint ut så långt, 1 bar laddtryck och 5000 varv blev 323 hk med Dynapack.
Kurvan är ju stigande så lite till kan man nog varva + lite mer ladd
Rätt bra vrid 545 nm. och det kommer lugnt och fint smygande
Thomas
[URL=http://s1332.photobucket.com/user/ ... .jpg[/img][/url]
Ser fint ut så långt, 1 bar laddtryck och 5000 varv blev 323 hk med Dynapack.
Kurvan är ju stigande så lite till kan man nog varva + lite mer ladd
Rätt bra vrid 545 nm. och det kommer lugnt och fint smygande

Thomas
[URL=http://s1332.photobucket.com/user/ ... .jpg[/img][/url]
Re: Plymouth slant 6 turbo efi
fränt som faan.
Amazon -65 16v gt40 msII
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 887
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Plymouth slant 6 turbo efi
Bra jobbat! 

Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.