Ny bil och nya idéer...
Fick hem en Legend bil från USA här för några veckor sedan. Rolig pryl!

Hämtade den och tog den till Arboga där jag hade sett till att få vara på flygfältet några timmar för lite provkörning.
Bilen var komplett så lite oljebyte bara sen gick den att köra.
Hjulvinklarna var däremot helt mysko, bilen har gått rundbana i USA typ nascar så var helt snedställd för bara vänstersväng... satt även vikter på innersidan.

Ögonmåttade till lite bättre hjulvinklar och tog bort vikter sedan var den redo för provkörning.

FILM FRÅN PROVKÖRNING: http://youtu.be/naprMeZnsmc
Var ju lite småskojig att köra, kändes pigg i början, ska vara ca150hp och bilen väger bara 450kg, 0-100 ska gå på 4sek.
Men efter nån timmes körning så blev jag lite sömnig... i vanlig ordning så fattas det ju massa effekt

Tog bilen hem till Östersund och började skruva isär.

Surmotor ur.

Bygge motorfästen. Nya maskin blir en GSXR1000 från 2002 och så turbo då såklart

Fästen.

Köpte turbogrenrör på Ebay, sitter neråt i en cykel men jag ville ha uppåt. Vände man på det så blev dom yttre flänsarna upp och ner...
Kapade loss och svetsade det blev rätt.

Turboflänsen var också fel så kapade bort T3 och satte dit TD04, turbo blir en litenliten 14T, siktar på 250hp och bra spool.

Avgasbygge.

Riktigt tajt då dessa bilar inte har något avgassystem orginal utan bara rakt ner under motorn. Finns dåligt med plats att dra rör...
Färdigt nu till bakre hjulhus.

Så är läget just nu, jag har mycket delar på ingång och vill ha fart på detta så fort som möjligt.
Gärna till Gatebil... men det kan bli tajt.