
Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Sjukt cool grej dedär
hoppas på uppstart snart?

BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Ser ut som man måste ut o kika i garaget igen!
Kan inte bli mer än fränt detta!
Kan inte bli mer än fränt detta!

//Danne Berndtsson
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Coolt bygge. Blir nog grymt rolig den där 

MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Sjukt fränt
Var förbi garaget ditt idag men du var inte där, hör av dig när du ska förbi något så kommer ja förbi och kikar lite 


// W
--------------------------------------------------------------------------------
Audi A4 VR6T quattro
Tack till:
Jämtlands Bildemontering
Berners
Birgerssons Bensin Offerdal
PDL Motor
Juni Jonsson Transport
Cederberg Custom Parts
H2M Racing
Åre Produktion
Ringservice Östersund
--------------------------------------------------------------------------------
Audi A4 VR6T quattro
Tack till:
Jämtlands Bildemontering
Berners
Birgerssons Bensin Offerdal
PDL Motor
Juni Jonsson Transport
Cederberg Custom Parts
H2M Racing
Åre Produktion
Ringservice Östersund
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Bilen är nu utan dekaler. Mycke finare


Monterat kylarna i fronten.


Tryckrör ena sidan klart.



Bakre delen av avgassystemet också klart nu.
Blev lite special över bakaxeln då jag ville ha plats att meka med dämpare utan att röret skulle vara i vägen....


En dämpare bak. Gjorde ett rör också som man kan sätta dit om det ska låta lite mer

Sportigt utblås. Ska lindas eller målas sedan...

Har börjat fixa lite med soppan.
Filter och Walbro pump av lite mindre modell än den vanliga... Ska inte ha så mycket effekt så tänkte spara lite ström och minska onödig uppvärmning.




Monterat kylarna i fronten.


Tryckrör ena sidan klart.



Bakre delen av avgassystemet också klart nu.
Blev lite special över bakaxeln då jag ville ha plats att meka med dämpare utan att röret skulle vara i vägen....


En dämpare bak. Gjorde ett rör också som man kan sätta dit om det ska låta lite mer


Sportigt utblås. Ska lindas eller målas sedan...

Har börjat fixa lite med soppan.
Filter och Walbro pump av lite mindre modell än den vanliga... Ska inte ha så mycket effekt så tänkte spara lite ström och minska onödig uppvärmning.

Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Fick hem kardanadapter till Suzuki, denna är till en Dwarf car som är nån annan liten typ av bil som körs i USA som har Suzukimotorer.
Passar finfint förutom att den är 50mm för kort... en spacer sen blir det nog bra.




Fixat en retur i tanken.

Lite el som sitter bak i bilen, huvudbrytarrelä, sopparelä och säkringar till det.

Soppagrejer monterat, inkopplat o klart! Bara matarledning fram att dra sen.
Kör bara en matarledning fram utan retur... har inte testat det förr så ska bli spännande att se hur det funkar.
Smidigt att slippa ha regulatorn sitta fram då det är lite trångt.



Plenumbygge på g nu...

Passar finfint förutom att den är 50mm för kort... en spacer sen blir det nog bra.




Fixat en retur i tanken.

Lite el som sitter bak i bilen, huvudbrytarrelä, sopparelä och säkringar till det.

Soppagrejer monterat, inkopplat o klart! Bara matarledning fram att dra sen.
Kör bara en matarledning fram utan retur... har inte testat det förr så ska bli spännande att se hur det funkar.

Smidigt att slippa ha regulatorn sitta fram då det är lite trångt.



Plenumbygge på g nu...

Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Lite slang för att få plenumet på rätt ställe. Körde fast lite med plenumbygget i helgen då jag behöver valsa en plåt... förhoppningsvis löser det sig i veckan.


Nya adaptern till kardan i rätt längd!
Var tänkt att bara bli en spacer till adaptern jag hade köpt tidigare egentligen men det blev en helt ny i ett stycke
Mycke bättre.


Lackat instrumentbrädan och monterat mätare och nya knappar.
Vattentemp, oljetemp och lambda. Hoppar över laddtrycksmätare och värvräknare... tittar ju aldrig på dom iaf. En shitlight ska jag dit med sen också.

Fick sprutet och monterade det på en liten plåt. Jäkla små o smidiga dom där Atom spruten är
Men tydligen så har dom nya G4+ Atom ingen inbyggd mapsensor... så nu behöver jag en sån. G4- kanske vore ett bättre namn.


Kommit en bit med härvan också...



Nya adaptern till kardan i rätt längd!

Var tänkt att bara bli en spacer till adaptern jag hade köpt tidigare egentligen men det blev en helt ny i ett stycke



Lackat instrumentbrädan och monterat mätare och nya knappar.
Vattentemp, oljetemp och lambda. Hoppar över laddtrycksmätare och värvräknare... tittar ju aldrig på dom iaf. En shitlight ska jag dit med sen också.

Fick sprutet och monterade det på en liten plåt. Jäkla små o smidiga dom där Atom spruten är

Men tydligen så har dom nya G4+ Atom ingen inbyggd mapsensor... så nu behöver jag en sån. G4- kanske vore ett bättre namn.


Kommit en bit med härvan också...

Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Ser ju kanon ut 
Må ju bli riktigt fin på lite mindre banor typ molanda.
Atomen i g4+ tappning har de förenklat och gjort billigare.
Då många frågade efter den typen av sprut till sugmotorer och enklare maskiner.
De andra g4+ spruten har samma eller bättre setup än g4 varianterna hade.

Må ju bli riktigt fin på lite mindre banor typ molanda.
Atomen i g4+ tappning har de förenklat och gjort billigare.
Då många frågade efter den typen av sprut till sugmotorer och enklare maskiner.
De andra g4+ spruten har samma eller bättre setup än g4 varianterna hade.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Lyckades få min aluplåt valsad o fin
o så svetshjälp från vwallin här på forat då alusvetsning inte är min starka sida...


Så blev det.



O tryckrör.
Kunde dragit tryckrör osynligt under plenum också men jag tycker det ser lite köttigt ut när rören går i dom öppna hålen mellan skärm o huv

Huven fick kapas då slangarna bygger för högt... men även det ser lite fränt ut tycker ja

Tryckrör


Nu håller jag på o river isär, koppling ska monteras och saker ska målas o så. Sedan montera ihop igen...
Har mappningstid 7/6 vilket är otroligt tajt... men jag har inte gett upp än.



Så blev det.



O tryckrör.
Kunde dragit tryckrör osynligt under plenum också men jag tycker det ser lite köttigt ut när rören går i dom öppna hålen mellan skärm o huv


Huven fick kapas då slangarna bygger för högt... men även det ser lite fränt ut tycker ja


Tryckrör


Nu håller jag på o river isär, koppling ska monteras och saker ska målas o så. Sedan montera ihop igen...
Har mappningstid 7/6 vilket är otroligt tajt... men jag har inte gett upp än.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
blir ju verkligen asfränt
men ska bli intressant att se hur pass tillförlitligt det blir.
hur mycket effekt (laddtryck) har du tänkt köra??
hur blir det med växelåda med vikten tro??
men ska bli intressant att se hur pass tillförlitligt det blir.
hur mycket effekt (laddtryck) har du tänkt köra??
hur blir det med växelåda med vikten tro??
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Jag har tänkt att ta max 250 i motorn vilket ja läst ska vara ok med oöppnad... Runt 0,4-0,5bar borde det bli.
Har dock hört att ja borde kompsänka för annars rasar det men jag tror dom som säger det inte kört nå E85...
Växellådan vet jag inte hur den kommer att hålla men det är ju ganska vanligt med MC motorer i små lätta bilar och det verkar ju gå bra. Vi få se
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Har dock hört att ja borde kompsänka för annars rasar det men jag tror dom som säger det inte kört nå E85...
Växellådan vet jag inte hur den kommer att hålla men det är ju ganska vanligt med MC motorer i små lätta bilar och det verkar ju gå bra. Vi få se

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
kompisen körde ju en suzuki 1000 , den var mappad till 350 whp på e85
men vid den effekten räckte det med några wheelies på högsta växeln så gick toppackningen och kylaren exploderade innan man han märka att tempen stack.
vid lite mer moderata 0.7-0.8 i grundladd var den betydligt mer driftsäker, men det är klart blir ju mer last med den ökade vikten.
men om du planerar så lågt som 250 motorhästar borde det vara rätt safe rakt igenom tror jag
men vid den effekten räckte det med några wheelies på högsta växeln så gick toppackningen och kylaren exploderade innan man han märka att tempen stack.
vid lite mer moderata 0.7-0.8 i grundladd var den betydligt mer driftsäker, men det är klart blir ju mer last med den ökade vikten.
men om du planerar så lågt som 250 motorhästar borde det vara rätt safe rakt igenom tror jag
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Dåligt med uppdateringar här men jag har på riktigt mekat dygnet runt för att hinna färdigt med denna till mappning och Gatebil...
Rev isär igen.

Nya sportiga lameller och fjädrar till kopplingen.

Lite färg och skruva ihop så blev det på detta viset.




Special kopplingmekanism, vajer ist. för hydraul som det var på bilen från början.

Nya brädan. Dom blå små dioderna är ingen F&F styling utan oljetryckslampor.

Uppstart gick hyfsat smidigt efter att jag lyckats lista ut hur trigger offset skulle stå.
Kört runt lite försiktigt och det lirar bra hittills

Imorgon åker jag mot Arboga för mappning hos Witune på lördag... Går allt bra så får ni se denna på Gatebil
Rev isär igen.

Nya sportiga lameller och fjädrar till kopplingen.

Lite färg och skruva ihop så blev det på detta viset.




Special kopplingmekanism, vajer ist. för hydraul som det var på bilen från början.

Nya brädan. Dom blå små dioderna är ingen F&F styling utan oljetryckslampor.

Uppstart gick hyfsat smidigt efter att jag lyckats lista ut hur trigger offset skulle stå.
Kört runt lite försiktigt och det lirar bra hittills


Imorgon åker jag mot Arboga för mappning hos Witune på lördag... Går allt bra så får ni se denna på Gatebil

Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
hoppas verkligen få se den på mantorp! om jag vågar så kommer jag fram och morsar 

*Fyndig text*
Henke K
Henke K