Har visst glömt att göra en tråd här på forumet så tar och dumpar lite bilder och info om min kärra.
Bara att fråga om det är något som undras över!
Tog tag i saken och åkte och hämtade en ny bil.
Finns en väldans massa att göra. Nästan så att man faktiskt kan undra vad fan man har gett sig in på.
Finns allt ifrån små skit saker som är trasiga eller fattas till större saker så som motor och låda
Har en väldigt lång skriven lista vad som behöver åtgärdas och de viktigaste punkterna som måste fixas innan besiktning är givetvis Bromsar och handbroms. ABS/tracks boxen behöver en översyn mm.
Några plus med bilen är iaf att fronten är ny med nyalampor och nylackad.
60/40 och nya dämpare runtom.
Bortplockade Torkare.
S70 handtag
V70 Baklucka
Iaf slänger in lite bilder från inköpet.

Ett av de första korten vid inköp. Otvättad efter 15mil motorväg i regn.

Bara här under huven så finns det massa småsaker till större saker som måste åtgärdas.

Blev en första tvätt i min ägo. Lita nya fel och tråkigheter upptäcktes men överlag så fungerar det iaf. Nu iaf...

Slängde dit skyddsfilm på lyktorna så skonar man la de lite nu i vinter antar jag.
En bilddump med lite blandat.
Mestadels småfel.

Lite tråkig rost ovanför vindrutan.

Lite mer rost vid hundbenen.

Skada på kofångaren och den sitter dessutom inte helt 100.

Bilden blev visst lite sne. Men varför börjar man slipa här och sen inte slutför då?

Varför byter man inte topplagringar och fjädersäte när man har bytt dämpare och fjädrar? Borde vara rätt slut efter ett par mil...

Det översta gångjärnet glappar lite så istället så är detta en smidig lösning. Som dessutom inte fungerar xD

Smart....

Finn felen.
Får avsluta med ett par roligare bilder iaf

Första tvätten i min ägo. Man hittade ju några små fel/skador etc. Men överlag så verkar det som ett vettigt köp iaf.
Tur att det mest bara är småskit som inte direkt syns. Men det bör åtgärdas snarast iaf.

Oljeslangen läckte i pressningen vilket medförde att det droppade olja titt som tätt.

Man vart ju inte förvånad.

Sitter snett och är tokslut. Bilden Ljuger nog till det bättre skulle jag vilja påstå.

När man ser detta så är der ena riktiga jävla stolpskott som hade den innan. Antagligen har de smällt den eller min troliga förklaring är att de inte hade rätt verktyg för att lossa hel/halvljuset av någon anledning. Jag vet hur dumt placerad den översta skruven är och att det kunde varit en urgröpning i korgen men ändå. Tar 5minuter längre med denna "design miss".

Vill bara blästra av alla småskit.

Kanske blir ett takbyte framöver?
Finns det nya att komma över eller blir det att klä om?

Här luktade det dödhäst. en snabb dammsugning och avtorkning dödade den mesta lukten.

Såg att gallret för diskanterna var sönder. Förövrigt saknar jag de men man kanske ska skaffa ett par?

Tack för tvättsvampen. Den kan man ha nytta av ju....

Lite tråkigt med folk som klippt i kabelstammen.

Någon som vet vad denna kabel ska gå till eller om det måvara något någon har dragit själv?

Liter mer inbjudande men fortfarande går det få bättre.

Någon gillade kex,sand och grus iaf.

Tror faktiskt att någon har lyckats lägga en pizza här.. Lite surt men men.

Lite bättre.
Jag tog och dammsög ur hela bilen men tog bara kort på det som blev lite skillnad på iaf.
//Martin