Åka på toluen

Diskussioner för erfaret folk
Användarvisningsbild
sura
För mycket laddtryck
Kontakt:

Re: Åka på toluen

Inlägg av sura »

Jag har/har haft några bekanta som körde med Toulen i rallycross på 70-80 talet, och den ena dog i cancer och den andra är nu full i hela kroppen med cancer.

Sen har jag en till polare som paltade med Toulen i sin gamla 240 Turbo, Bygglovs Matte, och han är ju inte heller helt hundra..... :hihi:
Snabbast i Hallsta Moppers 124 km/h

"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
honda turbo
Lite mer laddtryck

Inlägg av honda turbo »

Jag körde min motor på 30% toulen ihop med vpower och hade inga som helst problem. Jag maxade en gt35r på en 1,75l 4cyl maskin och 2bar i ladd. Det borde motsvara ca 650 kusar men det var en snål motorbromsbänk hemma hos några volvoraggare som stannade på 587hk. 525 plockades med den gamla sortens v-power. Nästa gång blir det e85 ihop med lite andra ändringar.
DreRacing@
Forumsberoende

Inlägg av DreRacing@ »

är väl nitrometan man ska åka på om man ska jaga effekt fikk jag nyss på. vad ligger detta på i pris? toulen finner jag 750kr 25l
Användarvisningsbild
Erik Sandström
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Erik Sandström »

Nitrometan har ett AFR på 1,7:1 vilket innebär att... jaa. Det är ingen slump att Top Fuel dragsters kör med dubbla pro-mag 44:or och spränger sig själva var tredje repa. Ur ekonomisk synvinkel är det nog inte bränslekostnaden i sig man bör koncentrera sig på.
Men iofs det kanske funkar att späda andra bränslen med Nitro till mer hanterbara koncentrationer? frågan är ju om man vinner något på det ur knackbeständighetssynpunkt...
Skriv svar