
Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
You will need fatter tires on the rear now!! 

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Gromt prosjekt!!! Trur du henter ut meir enn 250hk i den der 

Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Javisst, fetare bakdäck och löjligt mycket effekt ur en såpass liten bil..
...Vet inte om jag sett en banbil behöva wheeliebars förut, men nog vore det manligt om något

...Vet inte om jag sett en banbil behöva wheeliebars förut, men nog vore det manligt om något


Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Bilen gick bra i bänken och inget strula
Jäkla tur med tanke på att jag skruvat ihop allt i panik 


Effekten blev dock betydligt lägre än jag räknat med... Förstår inte varför.
Vad jag läst så ska denna motor ha 160hp orginal men den gav endast 105whp NA(öppen wg) i bänken.
Vid 0.45bar så blev det 163whp.
Hur kan det vara möjligt? Börjar på riktigt fundera på om jag blivit lurad och motorn jag har bara är en 600... :/ Eller så visar bänken lågt.
Provkörde bilen efter mappning och den går som ett as iaf.
Går loss på 3an nu.

Skickas från min iPhone via Tapatalk





Effekten blev dock betydligt lägre än jag räknat med... Förstår inte varför.
Vad jag läst så ska denna motor ha 160hp orginal men den gav endast 105whp NA(öppen wg) i bänken.
Vid 0.45bar så blev det 163whp.
Hur kan det vara möjligt? Börjar på riktigt fundera på om jag blivit lurad och motorn jag har bara är en 600... :/ Eller så visar bänken lågt.
Provkörde bilen efter mappning och den går som ett as iaf.



Skickas från min iPhone via Tapatalk
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
kan det vara så att grenrör och insug är så pass ombyggt att dem inte stämmer av lika bra som orginal?? sen räkna en del mer effektförlust mot hjulen med bakaxel å sen lite andra försluter på en sliten motor..
men det känns mycket det håller jag med om. men vad händer där efter 8000?? en så motor ska välll inte dippa så utan gå som en spikrak linje?? eller nått med laddtryckstyrning som bråkar??
men det känns mycket det håller jag med om. men vad händer där efter 8000?? en så motor ska välll inte dippa så utan gå som en spikrak linje?? eller nått med laddtryckstyrning som bråkar??
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Så kan det säkert vara. Grenrör nu är ju inte alls speciellt optimalt för hög sugeffekt... Orginal hade långa rör osv. nu är det limpmodell.knotan skrev:kan det vara så att grenrör och insug är så pass ombyggt att dem inte stämmer av lika bra som orginal?? sen räkna en del mer effektförlust mot hjulen med bakaxel å sen lite andra försluter på en sliten motor..
men det känns mycket det håller jag med om. men vad händer där efter 8000?? en så motor ska välll inte dippa så utan gå som en spikrak linje?? eller nått med laddtryckstyrning som bråkar??
Kör bara direkt på wg fjäder utan laddtrycksstyrning, gul linje är tryck och det ser ut att ligga skapligt stabilt. Vet ej varför effekt dippar... Kanske har med insug att göra, har riktigt långa runners nu pga. att jag var tvungen att montera böjar innan själva plenum.
Bilen går jäkligt bra och bra med effekt att åka på från 7-12krpm, turbolagg finns knappt. Det känns inte ens som att det är en turbo när man kör.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
jag tvivlar inte en sekund på att den går fint och blir jävligt snabb,
men när man väl fått en kurva på papper så finns den alltid i bakhuvudet att nått är galet hehe
min kawa 900 hade en liknande dipp i runt 9000 momentkurvan när jag köpte den, bytte massa saker men fick det aldrig riktig bra, förens jag hittade en eftermonterad ljudämpningsinsats , tog bort den och vips så vart momentkruvan som den skulle, blir jäkligt känsligt på småsaker på så pass högvarviga och relativt extrema motorer (dvs extrema i liter/hästar) effekten.
kan ju vara så enkelt att insugets utformning och limpgrenröret spelar ut varandra och loosar så pass effekt, och speciellt med turbulens vid ett vist varvtal
men när man väl fått en kurva på papper så finns den alltid i bakhuvudet att nått är galet hehe

min kawa 900 hade en liknande dipp i runt 9000 momentkurvan när jag köpte den, bytte massa saker men fick det aldrig riktig bra, förens jag hittade en eftermonterad ljudämpningsinsats , tog bort den och vips så vart momentkruvan som den skulle, blir jäkligt känsligt på småsaker på så pass högvarviga och relativt extrema motorer (dvs extrema i liter/hästar) effekten.
kan ju vara så enkelt att insugets utformning och limpgrenröret spelar ut varandra och loosar så pass effekt, och speciellt med turbulens vid ett vist varvtal
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Hey friend, i hate to say it but i think its a gsxr 600 engine, that bolt on outside engine under the two camshaft rubbers is a distinct 600cc, and my friend has a gsxr1000 and doesnt have it. Is there any vin number or code antal on block
That must be why 600cc injektors fitted
Looks very similar to you engine; http://www.gdlcycles.com/asp1/modetails ... =314-19478

Looks very similar to you engine; http://www.gdlcycles.com/asp1/modetails ... =314-19478
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
K1 and K2 1000 engins looks to have that bolt also... I checked some pics on ebay.
I will check the code on the block tomorrow...
I think(and hope) the engine is an 1000 with bad manifolds.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
I will check the code on the block tomorrow...
I think(and hope) the engine is an 1000 with bad manifolds.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
MKT lessamt om du blivit blåst...
men fiint projekt
men fiint projekt

Niklas.E
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Motorn måste vara en 1000!
T708-10828 heter den och vad jag googlat fram så är det bara 1000 som börjar på T.
600 nummer börjar alla på N...
Då återstår bara att jag byggt dåligt på nå vis så att motorn tappat effekt eller att bänken visar lite lågt vid dom här "låga" effekterna...
Spelar ju egentligen ingen roll, bilen går bra och bara hoppas att den håller ihop en stund.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
T708-10828 heter den och vad jag googlat fram så är det bara 1000 som börjar på T.
600 nummer börjar alla på N...
Då återstår bara att jag byggt dåligt på nå vis så att motorn tappat effekt eller att bänken visar lite lågt vid dom här "låga" effekterna...
Spelar ju egentligen ingen roll, bilen går bra och bara hoppas att den håller ihop en stund.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Well thats good its a 1000. I didnt know if these cars ran just 1000cc or maybe even bigger.
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Effektkurvan ser väldigt skum ut, min drar jämnt upp till 11.200 och först där börjar det avta.
Med ett så kort grenrör borde du få samma problem som jag har att laddtrycket skenar på högre varvtal även om man hänger av wgn och lämnar den helt öppen.
Vid maxvarv får jag ett grundladd på ca 0,6~0,65 även om jag lämnat wgn hemma på arbetsbänken..
Vad kör du med för tändningskomponenter samt förtändning?
Får spridarna nog med sås genom original tighta fuelrailen, jag körde själv med tillägsspridare tidigare men nu blir det med en ny fuelrail.
Du har sjuuukt långa runners jämfört med när prylarna sitter i en mc, finns ett par byggen på http://www.sporthoj.com däribland även mitt eget 1000r turbo bygge.
Hade varit kul att veta hur mycket kardanen stjäl i effekt och angående mc motor i bilar så brukar rätt många byta utgående axel iaf på hayabusorna då de brukar ge sig.
Har själv uppgraderat min koppling med billet inner och ytter korg för efter ett par inspirerade dragracing starter har man ordentliga jack i korgarna..
Intressant att du kör link, håller själv på koppla in ett xtreme g4+ i min nu
Edit: Du borde även plugga de öppna hålen i ventilkåpan. Finns blockoffs att köpa för några kronor på ebay eller så sätter du dit ett igensvetsat rör med slangar på vardera sida.
Med ett så kort grenrör borde du få samma problem som jag har att laddtrycket skenar på högre varvtal även om man hänger av wgn och lämnar den helt öppen.
Vid maxvarv får jag ett grundladd på ca 0,6~0,65 även om jag lämnat wgn hemma på arbetsbänken..
Vad kör du med för tändningskomponenter samt förtändning?
Får spridarna nog med sås genom original tighta fuelrailen, jag körde själv med tillägsspridare tidigare men nu blir det med en ny fuelrail.
Du har sjuuukt långa runners jämfört med när prylarna sitter i en mc, finns ett par byggen på http://www.sporthoj.com däribland även mitt eget 1000r turbo bygge.
Hade varit kul att veta hur mycket kardanen stjäl i effekt och angående mc motor i bilar så brukar rätt många byta utgående axel iaf på hayabusorna då de brukar ge sig.
Har själv uppgraderat min koppling med billet inner och ytter korg för efter ett par inspirerade dragracing starter har man ordentliga jack i korgarna..
Intressant att du kör link, håller själv på koppla in ett xtreme g4+ i min nu
Edit: Du borde även plugga de öppna hålen i ventilkåpan. Finns blockoffs att köpa för några kronor på ebay eller så sätter du dit ett igensvetsat rör med slangar på vardera sida.
Suzuki Gsxr 1000 Turbo -03
2011 290hk
2012 318hk
-------------------
Kemora: 1.10.8
Mittsverige: 57.4
Gotland ring: 1.33.7
Gelleråsen 1.07.9
Dragracing 1/4 mile 9,90 (med standard sving)
Dragracing 1/4 mile 8,82 (förlängd sving)
En snutt med mig och turbon
http://www.youtube.com/watch?v=2Ege--7cVhM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 290hk
2012 318hk
-------------------
Kemora: 1.10.8
Mittsverige: 57.4
Gotland ring: 1.33.7
Gelleråsen 1.07.9
Dragracing 1/4 mile 9,90 (med standard sving)
Dragracing 1/4 mile 8,82 (förlängd sving)
En snutt med mig och turbon
http://www.youtube.com/watch?v=2Ege--7cVhM" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Tack för bra info!Xyron skrev:Effektkurvan ser väldigt skum ut, min drar jämnt upp till 11.200 och först där börjar det avta.
Med ett så kort grenrör borde du få samma problem som jag har att laddtrycket skenar på högre varvtal även om man hänger av wgn och lämnar den helt öppen.
Vid maxvarv får jag ett grundladd på ca 0,6~0,65 även om jag lämnat wgn hemma på arbetsbänken..
Vad kör du med för tändningskomponenter samt förtändning?
Får spridarna nog med sås genom original tighta fuelrailen, jag körde själv med tillägsspridare tidigare men nu blir det med en ny fuelrail.
Du har sjuuukt långa runners jämfört med när prylarna sitter i en mc, finns ett par byggen på http://www.sporthoj.com däribland även mitt eget 1000r turbo bygge.
Hade varit kul att veta hur mycket kardanen stjäl i effekt och angående mc motor i bilar så brukar rätt många byta utgående axel iaf på hayabusorna då de brukar ge sig.
Har själv uppgraderat min koppling med billet inner och ytter korg för efter ett par inspirerade dragracing starter har man ordentliga jack i korgarna..
Intressant att du kör link, håller själv på koppla in ett xtreme g4+ i min nu
Edit: Du borde även plugga de öppna hålen i ventilkåpan. Finns blockoffs att köpa för några kronor på ebay eller så sätter du dit ett igensvetsat rör med slangar på vardera sida.
Att ladd skenar kan bero på många saker... Jag har väldigt liten turbo(14t) vilket brukar göra så det är lättare att hålla ner laddet, avgaserna vill ju gärna gå genom wg då det är lätt jämfört med en tajt turbo. Större turbo så brukar det kunna skena mer. Även utformning på wg och rör till denna spelar stor roll, min turbo har intern wg.
Tändning är 115r spolar och knackade NGK stift. Tändkurvan kommer jag inte ihåg i detalj men det är mappat i bänk som vanligt, höja tändning tills det inte ger mer o sedan backa. Runt 30-35grader har jag för mig att det hamna.
Fuelrail orginal är ju inte den snyggaste men till denna effekten så räcker den bra. Lambda ligger fint så ingen strypning där...
Mina långa runners är nog kanske inte den bästa lösningen


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: Legend Ford 34 sedan - GSXR1000+TURBO
Long time no see Xyron, hows the gsxr been treating Gustav from m5board and the cars?
Aslot, could the length of the manifold be causing parasitic loss of power?

Aslot, could the length of the manifold be causing parasitic loss of power?