Drag och bakända LT31

Tjata om vad som helst .
ROD02b
Forumsberoende

Drag och bakända LT31

Inlägg av ROD02b »

LT31 skåp 1978. Jag söker drag och detaljbilder för mont. Har en transit krok, och den bultas med 6 skruv horisontellt genom rambalken. Jag fick borra 1 extra hål på bägge sidor. Samt placera in rör i balken så den inte trycktes ihop. På LT31 sitter kofångaren rakt upp i balken. Med ett tredje hål(gängat) ledigt. Känns som kroken skall sitta där(alla 6 hål). Rakt bakifrån är det 2 hål lite mindre än 10cm i mellan. Stora hål i "sandplåten" och gängade hål i en kraftig tvärbalk. Vad är detta till för? Även en dragögla finns lite till vänster.
StefanM
Forumsberoende

Re: Drag och bakända LT31

Inlägg av StefanM »

Exakt vad vill du egentligen? Du söker ett drag och i nästa mening har du monterat ett transitdrag som av förklarliga skäl inte monteras på avsedda ställen?
ROD02b
Forumsberoende

Inlägg av ROD02b »

Transiten var bara ett gammalt exempel på en transit. Har den kroken kvar. Inte helt omöjligt att få på en LT31. Men helst en som passar. Jag söker drag(har ett på g men lång frakt). Även monteringsbilder Och vilka detaljer som skall ingå.

Bild
Jag tror dragkroken skall sitta i samma hål som kofångaren. På min verkar det vara färdiggängade hål så korta skruvar kan användas. Då jag har husbilsgolv vill jag gärna slippa långa genomgående skruv.

Bild
Högerstyrd så dragöglan sitter till höger. Jämte till vänster sitter de 2 hålen jag undrar över. Tvärt om på vänsterstyrda. Balken på bilden är til en ramp.
StefanM
Forumsberoende

Inlägg av StefanM »

Ring och prata med BOH istället, de har gjort drag sen stenåldern och har säkerligen kvar ritningar så de kan göra ett åt dig. Kanske kostar en del men det kan det ju vara värt.
http://boh.se
Skriv svar