Hej!
Jag upptäckte ett problem med mitt Vipec V44 igår när jag skulle koppla upp mig online till sprutet med datorn så kopplade den ifrån efter nån sekund, de har aldrig hänt eller varit något problem tidigare.
Allt börja med att vid gaspådrag så slår bilen ifrån precis när laddtrycket kommer som den gjort förr med dåligt soppafilter, åker och byter de, efter åker jag ut och provar igen. Nu slår bilen inte ifrån som den gjorde innan och får fullt laddtryck men bilen sticker inte iväg som den ska känns nästan som avgaserna eller något tar stopp så den inte orkar, den har inte sin vilda karaktär som den brukar ha. Då väljer jag att åka till garaget där jag hade lämnat min laptop så jag kan ut och logga lite men nu kommer problemet med mitt vipec som kopplar från. Jag sätter i kablen i datorn från vipecet och öppnar programmet trycker på connect to ecu, den ansluter men efter någon sekund så kopplar den från av sig själv. De konstiga är att de händer bara när motorn är igång annars fungerar de utan problem. Vad kan de vara för fel? Dålig spänning i batteriet är de inte för de laddade jag ett helt dygn innan jag åkte ut och körde (underhålls laddade).
Har ni någon idé eller vet vad de kan vara?
Kan vara hoppande Gnista eller inga resistorstift fick jag som svar av ärtan. Tänkte att de kanske kunde hjälpa någon annan om dom får liknande problem
MVH//Christoffer
Svar Problem Vipec V44
Moderator: backeliten
Svar Problem Vipec V44
Senast redigerad av Lövet98 den sön jun 22, 2014 11:46 am, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Hjälp Fort!! Problem Vipec V44
Trasiga tändstift, tändspole/spolar, tändkablar.
Re: Hjälp Fort!! Problem Vipec V44
Fått svar av ärtan som sa: Hoppande gnista eller inga resistorstift
Upptäckte innan jag åkte hem inatt att 4ans tändkabel hoppat ur men vet inte om de vart under felsökningen, men de kunde ge de fenomenet.
Upptäckte innan jag åkte hem inatt att 4ans tändkabel hoppat ur men vet inte om de vart under felsökningen, men de kunde ge de fenomenet.