Har kopplat in bredbandarn efter manualen. Är typ idiot säkert... +12volt samt jord.
men den visar [arf] bara 10.5 hela tiden...enligt manuallen är det när den är fetare än så samt när den inte är igång typ.
får värden från smalbandarn, men inte bredbandarn.
Det man kan se från manualen är ju typ inte mycket.
Men har du kollat så att den gröna dioden tänds?
Den är ju att boxen är i gång och den röda är när han värmer lamdan, eller har rätt temp samt rätt spänningsmatning.
Har du kopplat upp dig med pc´n mot den?
Kan du förklara vad du menar med bredbandarn o smalbandarn....menar du spännings utgångarna...simulerad smalband Linjär bredband eller Bredbands spänning? eller display
Reparation av motorstyrboxar och MSD tändning
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
ANorberg skrev:Kan du förklara vad du menar med bredbandarn o smalbandarn....menar du spännings utgångarna...simulerad smalband Linjär bredband eller Bredbands spänning? eller display
jag har både bredbandslamda och smalbandslamda inkopplat, smalbandarna går direkt till MS:et och bredbandarn har egen enhet med display. Bredbandarna ska bara sitta i vid mappning så därför gjorde jag 2 uttag så jag kude ha smalbandarn i oxå
Jag förstår hur du kopplat nu...
Vad visar displayen i fri luft? borde vara 20:1 eller så...
Vad är det för sond kopplad till den? Bosch eller ntk
Man kanske måste göra en friluft kalibrering... Kom inte ihåg hur man gjorde med den gammla te enheten..de nyare använder man PC..
Tror inte du ska prova någon renbränning med gasol..har du kört den i en bil som går med 14:1 så brukar sonden bli ganska ren och ask grå...
Kan kolla upp din BB Tech edge...eftersom jag har hållit på med dem ett par år nu.
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
ANorberg skrev:Jag förstår hur du kopplat nu...
Vad visar displayen i fri luft? borde vara 20:1 eller så... Samma värde som alltid 10.5
Vad är det för sond kopplad till den? Bosch eller ntk Ntk L1H1
Man kanske måste göra en friluft kalibrering... Kom inte ihåg hur man gjorde med den gammla te enheten..de nyare använder man PC.. Vad ska man köra för program för loggning till datorn...får inte programmen från hemsidan att funka?!
Tror inte du ska prova någon renbränning med gasol..har du kört den i en bil som går med 14:1 så brukar sonden bli ganska ren och ask grå... Provade att ta lös sonden idag, ingen reaktion på displayen om den e kopplad eller inte, står 10.5 vilket som
Kan kolla upp din BB Tech edge...eftersom jag har hållit på med dem ett par år nu. Hur tänkte/menade du då?
Har byggd snart ett 20 tal Nyare Techedge. Kan laga den om du har fel på den.
Kan vara fel på displayen eller BB uego enheten
har själv ntk sond som jag kan prova med o se om det blir annat resultat osv...
Är du hemma på elektronik o har möjlighet att testa några saker? Har du ett Labb spännings aggregat?
F-Skattsedel
ANorberg skrev:Har byggd snart ett 20 tal Nyare Techedge. Kan laga den om du har fel på den.
Kan vara fel på displayen eller BB uego enheten
har själv ntk sond som jag kan prova med o se om det blir annat resultat osv...
Är du hemma på elektronik o har möjlighet att testa några saker? Har du ett Labb spännings aggregat?
hade inte varit dummt om du kunde titta över den för en slant eller 2
Inte så hemma på elektronik...försöker lära mej. har inget labb spännings aggregat.
http://wbo2.com/sw/log.htm
ta hem det 2.1c installera detta i datorn. Har du win95 98 eller XP fungerar detta program.
F-Skattsedel