Blommen skrev:Jaha va org förgasaren så liten så är 20-26 lite stort ja
Föggen du länkade går inte att ha ställbart på.
Det är 17mm bing "ubåten" som går att ha ställbart på.
Trodde det va så.
Var hittar man ubåten?
Det är ju ändå 118cc, men det känns som 18
Har ont om plats under förgasaren.
Finns väl någon Bing med flottörhuset brevid trottlen?
Här finns ubåten Har startat min husqvarna med den och den verkar gå bra, har dock inte kört någe längre med den. Den passar jätte bra på ditt insug bara en slang av lämplig modell imellan man kan nästan tro att den var gjord för 118cc http://shop.ettansmopeder.se/forgasare- ... mfl/1772-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Har inte gjort något annat än, har en cylinder som jag ska fila lite i först som ska på senare
Men de finns så mycket andra projekt, sen så åker jag ifrån husqvarnan över sommaren så då blir det ingen skruvning Men det är bara att fila på det finns mycket reservdelar till dom
Vill du se en hemsk ska du se originalmotorn, legat utan topp halverst i delar på ett jordgolv i 20 + år.. Ingenting som fortfarande är rörligt på den. Stöka igång den vore en väldans massa jobb för en gammal sunkig rödqvarna som man betalat en 5 hunka för.. Hade dessutom 250 motorn liggande så den passade bra tyckte jag..
Här är när jag hämtade dom så du förstår kanske att dom inte var så mycket att ha från början?
Jag kommer att köpa en 118 cubikare snart,tänkte putsa lite i motorn på den och bygga en expansionskammare. Vad ska man satsa på för duration på in och utblås? Tänkte få lite mer effekt på den bara,inget effektmonster!
"Tie him to the car and cremate him!" Tobbe "Devil" Jonsson
Har nu hämtat hojen och fått fart på den. Tyvärr läcker den olja i skarven mellan blockhalvorna, ifrån lådan då. Sen en fråga, gassvaret är ju näst intill obefintligt!! Slö så ända inni H-e! Tips!? Fila portar? Expansionskammare? Båda två? U-båtenförgasare? Upplys mig gärna!
"Tie him to the car and cremate him!" Tobbe "Devil" Jonsson