vebotrimmarn skrev:Tror du måste göra som ett plenum så alla alla cylindrar kan suga genom alla förgasare. annars funkar de nog bara på full gas. men helt klart att du skall testa

de jobbiga blir väl att få plats med 4 st och snickra gasreglage som liknar nått.
Det blir plenum om jag får behålla folkracebilen, tänkte åka 2 st tävlingar under semestern och sen börja bygga under hösten på förgasarna.Kan inte tänka mej att nån vill köpa en 142 a med b20

Men jag körde med bilen förra året o då blev jag av med den, men sen ringde köparen o ville sälja tillbaks den och jag köpte den.
Varit ute o lagt upp 4 st su förgasare i rad för o se hur det blir, och det ser bra ut rent teoretiskt, 46 cm utvändigt flänsen där luftfilter skruvas fast, och då får dom plats i motorutrymmet och hamnar symmetriskt mot topplocket, först va jag rädd att man skulle flytta dom framåt mot kylaren, inte för att jag vet vad det hade för betydelse om förgasarna inte sitter i linje mot varje insugningskanal då det är ett plenum men känns bättre om dom sitter lika mot topplockets längdriktning om ni förstår.