Har strulat länge med en helt ny Minari 180cc 2-taktare(Paramotor) med en Walbro 37 C membranförgasare och får inte riktigt till det, har kollat pop-off tryck och membran och hittar inga fel där.
Paramotorsporten är inte så stor och dom flesta utövare är inga motornördar direkt och tror att Aspen är magiskt och att motorn går sönder om man kör på 95-okt så därför söker jag råd här istället.
Problemet är att den dör vid gaspådrag med dom rekommenderade fabriksinställningarna.
Finns en hög och lågfartskruv, och när jag ökar lågfarten så att den svarar på gaspådrag utan att dö så går den istället för fett på låg-mellan registret och "4-taktar" för att sedan gå bättre på dom högre varven igen.
Har kommit något tillrätta med problemet genom att öka tomgången en aning för att då kunna ha lågfarten lägre och få en bra gång på låg-mellan registret men kan inte skruva så lågt som dom rekommenderar. Motorn tvekar en aning och tappar lite kraft vid snabbt gaspådrag men dör inte, svarar okej på lugnare/normalt gaspådrag.
Det jag undrar är om någon har några idéer om vad man kan göra för att den inte ska dö vid snabbt gaspådrag, för att möjligen kunna sänka tomgången något?
En grej som jag kom att fundera på är om det skulle kunna hjälpa om man filar ur som en liten halvmåne i kanten på gasspjället över bränsleportarna, för det har jag sett att dom gjort på en del andra modeller men vet inte om det är p.g.a. samma problem som jag har.
Får väl bjuda på lite bilder också för er som inte riktigt vet vad en Paramotor är för något. http://www.youtube.com/watch?v=Yzdepq88uC0


