så här kan de också se ut under huven på en volvo
- vebotrimmarn
- Forumsberoende
Re: så här kan de också se ut under huven på en volvo
snyggt
men byt ut grenröret mot vad som helst. bygg en adapter på ett sugis grenrör eller så. vad har du för tändsystem? vart tar du dopningstrycket ifrån?

Jo jag har ett 940 grenrör som ska fräsas av. Kör vanlig brytartändning med invikta stoppar. Tar trycket från nippeln på turbon.
- vebotrimmarn
- Forumsberoende
de röret blir nog bra. okej stum svetsa vikterna så dom inte kan röra sig. är brytarn frisk? testa pressa ihop gapet på tändstiften till 0,4 mm. använd skrustädet å pressa försiktikt.
Okej, jodå ny brytare. Ska prova!
Mvh
Mvh
Sen har jag problem med att bilen går varmt också. Går inte att åka sakta med den för då kokar den på en gång. I
Sitter största icn från feltema framför kylarn, kan det vara problemet? Testat att plocka ur termostaten men ingen skillnad.
Sitter största icn från feltema framför kylarn, kan det vara problemet? Testat att plocka ur termostaten men ingen skillnad.
- vebotrimmarn
- Forumsberoende
taskig vattenpump? smyg tät kylare? laddluftkylarens placering ska inte påverka tycker ja.
Hmm, kylaren har jag provat att byta. Kanske ska kolla över vattenpumpen då.
Haha.. jisses. skulle faktiskt med vilja ha något simpelt bonnatrimmat skit någongång 

Plockade undan kylaren och spola rent den, sen stoppa jag dit en fläkt som är stum. Nu ligger den fint i temp igen.
Har väldigt hög tomgång, Ca 4500. Tjuvluft? Var justerar man tomgång på stromberg?
Hittade felet, nålen var för kort så trotteln hängde sig..
Mvh
Har väldigt hög tomgång, Ca 4500. Tjuvluft? Var justerar man tomgång på stromberg?
Hittade felet, nålen var för kort så trotteln hängde sig..
Mvh
fy fan.. förgasarturbo e ju sjukt skojj när man väl får det att lira
.
billigt å bra. och folk blir som chokade när man kommer ;D

billigt å bra. och folk blir som chokade när man kommer ;D
- vebotrimmarn
- Forumsberoende
jo visst är förgasare kul och billigt! men känns nästan som den här tråden gick i graven nu.
CÅ gjorde en ny topp till mig och han får väl flika in med info om den om han orkar.
I toppen sitter en nh164 kamaxel och dubbla ventilfjädrar.
Sen är grenröret bytt ut till tobbes gamla hemmasmidda extraktor som han hade på sin 740 förra sommaren, en 50 mm wastegate sitter monterad på de. > http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=74427
Sen blir de som synes k-jet insug och mina vebotrimmade saab 9000 turbo spridare i toppen. Skall tydligen flöda mycke mer än F-insuget så jag får köra på de
3,5" dp till under bilen där de går ner till 3" ända längst bak där jag har 2 st 2,5" burkarar parallellt upphängt i original fästen.
Till sist va väl tanken att styra spisen med ett ms vilket känns synd då de inte blir speciellt mkt vebotrim av de hela längre.

ms:et hade ja tänkt trigga från fördelaren med hall så den fick stummas, är lite pill som ska ut innan man tar sig åt vikterna.

inte den bästa kameran men så synd iaf inne i en fördelare, vet att många undrar hur man gör för att stumma en!

CÅ gjorde en ny topp till mig och han får väl flika in med info om den om han orkar.
I toppen sitter en nh164 kamaxel och dubbla ventilfjädrar.
Sen är grenröret bytt ut till tobbes gamla hemmasmidda extraktor som han hade på sin 740 förra sommaren, en 50 mm wastegate sitter monterad på de. > http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=74427
Sen blir de som synes k-jet insug och mina vebotrimmade saab 9000 turbo spridare i toppen. Skall tydligen flöda mycke mer än F-insuget så jag får köra på de

3,5" dp till under bilen där de går ner till 3" ända längst bak där jag har 2 st 2,5" burkarar parallellt upphängt i original fästen.
Till sist va väl tanken att styra spisen med ett ms vilket känns synd då de inte blir speciellt mkt vebotrim av de hela längre.
ms:et hade ja tänkt trigga från fördelaren med hall så den fick stummas, är lite pill som ska ut innan man tar sig åt vikterna.
inte den bästa kameran men så synd iaf inne i en fördelare, vet att många undrar hur man gör för att stumma en!
Blir skoj å se hur det lirar sedan!
- vebotrimmarn
- Forumsberoende
Snyggt jobbat. Har du kört med den?
- vebotrimmarn
- Forumsberoende
ha försökt men fattar fan nada av ms så den går bara på tomgång. kabelhärvan verkar vara fucked up också så de blir nog att försöka ordna upp de. mina moddade spridare verka då fungera fint på tomgång iaf
men jag får mycke hjälp av en ms freek här i trakterna så de ska nog ordna till sig men annars finns ju strombergarna kvar på hyllan hehe

men jag får mycke hjälp av en ms freek här i trakterna så de ska nog ordna till sig men annars finns ju strombergarna kvar på hyllan hehe