Tack för alla kommentarer, verkar ju ändå inte vara ett helt problemfritt område.
Gjorde en fin liten adapter för att kunna ansluta en manometer till tryckledningen ut från servopumpen. Inte helt enkelt att hitta delar med rätt gängor och anslutningar, det fick helt enkelt bli en improviserad variant som jag svetsad ihop själv
Satte upp manometern vid vindrutan för att enkelt kunna se vad trycket blev.
Vid stillastående och hjulen raka så kunde jag inte notera något systemtryck, när man började svänga så låg tryck på ca 15-20bar, efter ett halvt rattvarv hade trycket gått upp till ~30bar för att mot slutet gå upp mot 50bar. När man styrde mot styrstoppet låg trycket på 100bar. Låter detta normalt?
Min egna slutsats utifrån detta är att pumpen inte bör vara kass.
En annan intressant notering jag gjorde var att när man styrde mot styrstoppet så blev pumpen i princip tyst, motorn går också ner lite i varv.
Pumpen är för övrigt tyst när man inte svänger.
Upptäckte att jag efter vridit några gånger på ratten fram och tillbaka så hade nivån sjunkt i behållaren, toppade upp och pumpen blev tystare och styrningen bättre även om den inte blev helt perfekt. En sak som slog mig, jag har satt styrstopp på styrväxeln vilket gör att jag aldrig hamnar i de riktiga ändlägena, kan detta göra att styrväxeln inte luftas helt och hållet?
Angående att remmen skulle slira eller remhjulet skulle vara slitet tror jag inte riktigt heller på för den klarar ju ändå att bygga tryck ordentligt. Men kan ju fortfarande prova remsprej, kostar ju inte många kronor.
Jag tror att i kombination med att jag har mer negativ camber, mer positiv caster, bredare hjul och flyttat in styrstagspunkten gör helt enkelt att den normala servoverkan inte räcker till. Så min nästa fundering är vad man kan göra på pump och styrväxel för att öka servoverkan. Vad jag kunnat läsa mig till finns det tre alternativ; borra upp servopumpen, svarva av torsionsstaven och ändra slaglängden på ventilpaketet.
Nån som har någon erfarenhet kring detta? Det som ligger mig närmast till hands är att borra pumpen, men egentligen vet jag inte vad detta skulle innebär. Om jag skulle svarva torsionsstaven känns det som den skulle bli onödigt lättstyrd vid
lite högre hastigheter. Ös gärna på med mer tankar och ideér! :thumb: