En kompis bytte block och topp fån original B230A till en B230F med A-insug o förgasare, samt alla andra tillhörande grejor från A-maskinen. Bilen i fråga är en 740-85
Enda egentliga skillnaden(problemet) är tändningen, från blockmonterad fördelare till toppmonterad...
Nu vill bilen enbart gå på tomgång för att sedan dö några sekunder senare, samt vid minsta gaspådrag.
Har provat att ställa tändningen dugligt, men den vill som bara gå ett par sekunder iaf.
Hjälp snarast uppskattas!
B230F maskin med 230A insug.
B230F maskin med 230A insug.
//Danne Berndtsson
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 89
- Blev medlem: ons sep 29, 2010 11:39 am
- Ort: Filipstad
Re: B230F maskin med 230A insug.
Pumpar matarpumpen fram bensin till förgasaren?
Jimmy
Äen bonn så äen
Äen bonn så äen
Re: B230F maskin med 230A insug.
Jajemen, det gör den 

//Danne Berndtsson
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Re: B230F maskin med 230A insug.
låter som membranet i förgasaren är helt paj............
Re: B230F maskin med 230A insug.
Får kika på det 

//Danne Berndtsson
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!