Har fått kört ca 10 mil och bilen funkar bra, inga oljeläckage eller liknande. Hade ett litet vattenläckage inne i kupen men det var en slangklämma till värmepaketet som behövdes dra åt.
Loggade körningen så jag kunde offline mappa bränsletabellen, nu känns den i princip färdig. Några mindre justeringar kanske görs men inget som är kritiskt.
Nästa steg i mappningsväg blir att justera tändning men är lite försiktig där med tanke på vad som hände sist. Om man inte har cylindertrycksgivare så är väl enda sättet ut och lyssna efter knack och titta på EGT.
Har dock fortfarande lite irriterande småsaker som behöver fixas, bland annat har jag lite små-problem med batteri/generator. Hade ett fulladdat batteri och körde ca 5mil, stannade till och stängde av motorn. Batteriet stendött!

Satte batteriet på laddning och kom tillbaka dagen efter. Startade motorn och på tomgång, 14.3V ut från generatorn, 14.2V vid batteriet, vilket känns helt normalt. Körde en runda på ca 5 mil kom tillbaka till garaget och mätte igen, enligt styrsystemet ligger nu spänningen på allt mellan 12.5V-13.3V beroende på motorvarv. På generatorn hade jag ca 13.3V, brydde mig inte ens om att mäta på batteriet.
Plockade ner generatorn för att kolla att den såg okej ut, det fanns mycket kvar på kolen. Ena släpringen var betydligt mer sliten än den andra, men ser fortfarande OK ut enligt min mening.
Vad tror ni, batteri eller generator som är kass? Eller kombination? För mig känns det som batteriet är kasst då jag tidigare haft problem med att batteriet snabbt tappar laddning.
Med tanke på att batteriet bara är ca 1,5 år gammalt så känns detta extremt dåligt. Batteriet har stått i garaget med temperatur från 15-25C och laddats enligt konstens alla regler. Kan verkligen inte rekommendera OPTIMA batterier, även om jag kanske bara haft otur blir det inte ett OPTIMA igen.
Sen måste jag verkligen göra nåt åt ljudet från bränslepumparna, de producerar överlägset mest oljud inne i kupen vid körning. Hade man bara fått bort det ljudet så hade det varit helt okej att åka i bilen på längre resor.
Tömde även vevhusburken, någon som är sugen på en milkshake