J-Fransson!
Det är exakt som nkro säger. FIA har nu godkänt att man flyttar torpedväggen. Detta gör ingen skillnad beträffande motorplaceringen, för den ska ha 50 % av toppdecket framför hjulcentrum. Då kan man ju undra varför jag kapar bort en massa, då ändå motorn ska sitta på en given plats? Svaret är växellådstunneln. Den får nämligen ha en maximerad längd och om jag flyttar torpeden bakåt, så kan jag även ha växellådan längre bak och därigenom få en bättre viktfördelning.
I detta fall så kommer inte torpeden flyttas mer än någon centimeter, men formen på torpeden blir annorlunda. Nu kommer det bli en slät plåt, istället för den som original är bulad inåt motorutrymmet. Växellådan kommer sitta ända bak mot urjackningen som jag gjort för att få plats med stolen, så den kommer långt bak ändå.
Jag tycker att det är jättekul att ni ställer frågor. En sån här bil vevar man inte ihop utan att man har en tanke bakom det man gör. Min tanke och vision om hur det färdiga resultatet ska bli är kanske inte så tydligt, varför era frågor klargör en del.
Idag har jag inte varit i garaget, men jag har köpt en aluminiumstång. Av den ska det svarvas distanser till Uniballsen i fram- och bakvagnen. Ska bara hitta någon som kan svarva.
Det kom även ett paket från Igmab idag.