han heter "grewen" på saabturboclub om du vill snacka med han å kanske få nå tips kanske?
lite dåligt med plats på avgasidan i omega, blir ett jättekort grenrör eller ett långt fram mot fronten. intercooler kan du tex ta från nån 9000, de är rätt hyfsade, AV kan du ta från samma bil. vad ska du göra med bränslet? pressa regulatorn och lite större spridare + uppspännd LMM?
han heter "grewen" på saabturboclub om du vill snacka med han å kanske få nå tips kanske?
lite dåligt med plats på avgasidan i omega, blir ett jättekort grenrör eller ett långt fram mot fronten. intercooler kan du tex ta från nån 9000, de är rätt hyfsade, AV kan du ta från samma bil. vad ska du göra med bränslet? pressa regulatorn och lite större spridare + uppspännd LMM?
Mvh johan
de blir nog ett kort grenrör, pressa regulatorn och uppspänd LMM blir de garanterat, spridarna kan bli om man får tag på några (en kompis snacka om att de fanns några saab spridare som vabra. sen ska de bli större förbränningsrum i toppen. sen blir det ett hemma knåpat avgassystem. catchtank mm
sen vilken dump och så ja ska ha får jag se senare nån till bra pris
han heter "grewen" på saabturboclub om du vill snacka med han å kanske få nå tips kanske?
lite dåligt med plats på avgasidan i omega, blir ett jättekort grenrör eller ett långt fram mot fronten. intercooler kan du tex ta från nån 9000, de är rätt hyfsade, AV kan du ta från samma bil. vad ska du göra med bränslet? pressa regulatorn och lite större spridare + uppspännd LMM?
Mvh johan
de blir nog ett kort grenrör, pressa regulatorn och uppspänd LMM blir de garanterat, spridarna kan bli om man får tag på några (en kompis snacka om att de fanns några saab spridare som vabra. sen ska de bli större förbränningsrum i toppen. sen blir det ett hemma knåpat avgassystem. catchtank mm
sen vilken dump och så ja ska ha får jag se senare nån till bra pris
det är ganska trångt vid bromservon, får ev bygga lite neråt.
ang spridare så kommer du nästan å bli tvungen å byta, skulle tippa att orginalen max räcker till ca 0,3 bar. lämpliga kanske tex kan vara från saab T16om ligger på 204cc. eller saab 2,3iborde vara rätt lämpliga. bara å prova om inte annat..
kompsänka är nog en bra ide då ´dom är rättså högkomade org.
dump (AV) skulle jag verkligen rekommendera saab-bosch från 9000. den håller för 1,5kg och går å använda som öppen om du vill. kostar 300:- NY och typ 50 spänn på nån skrot.
Kirre skrev:
de blir nog ett kort grenrör, pressa regulatorn och uppspänd LMM blir de garanterat, spridarna kan bli om man får tag på några (en kompis snacka om att de fanns några saab spridare som vabra. sen ska de bli större förbränningsrum i toppen. sen blir det ett hemma knåpat avgassystem. catchtank mm
sen vilken dump och så ja ska ha får jag se senare nån till bra pris
det är ganska trångt vid bromservon, får ev bygga lite neråt.
ang spridare så kommer du nästan å bli tvungen å byta, skulle tippa att orginalen max räcker till ca 0,3 bar. lämpliga kanske tex kan vara från saab T16om ligger på 204cc. eller saab 2,3iborde vara rätt lämpliga. bara å prova om inte annat..
kompsänka är nog en bra ide då ´dom är rättså högkomade org.
dump (AV) skulle jag verkligen rekommendera saab-bosch från 9000. den håller för 1,5kg och går å använda som öppen om du vill. kostar 300:- NY och typ 50 spänn på nån skrot.
9,2:1 har dom i komp orginal (CIH motorn har mkt högre komp), undrar om de va 16T spridarna polaren snacka om. typ dessa spridare kanske? http://www.blocket.se/vi/8542276.htm?ca=2_s
9,2:1 har dom i komp orginal (CIH motorn har mkt högre komp), undrar om de va 16T spridarna polaren snacka om. typ dessa spridare kanske? http://www.blocket.se/vi/8542276.htm?ca=2_s[/quote]
hmm jo det där låter väl som om dom kommer från 2,0T. dvs 9000T och 900T16. lär nog finns många sånna bilar på dom flesta skrotar annars.
risken finns väl att dom kommer å bli för stora, men gissar att du inte räknar med att den ska gå 100% på låga/mellanreg. vad hade du tänkt ladda? kolvarna i 8v är inte dom starkaste.. en BRA grej vore kanske om du fick tag på ett APC-system från nån 900/9000. då får du möjlighet att ställa laddet på ett bra sätt + att du får spikdiod
de har inte blivit så mkt mer gjort i helgen, har bara sänkt ner intercoolern dit den ska va och provat göra tryckrör mellan ic och insug. Men jag fick inte tag i nog stora slangar endast en 90graders böj som va rätt storlek,