VEMS+ ny härva VS. Originalhärva 2jzgte supra

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Dannebe
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: mån sep 01, 2014 4:22 pm

VEMS+ ny härva VS. Originalhärva 2jzgte supra

Inlägg av Dannebe »

Hej, jag är rätt grön när det gäller detta så jag hoppas någon här kan hjälpa mig med svaren på mina frågor :)

Jag har tänkt köra med ett VEMS +ny härva som tillverkas på plats i min Supra och jag har lite funderingar på vad jag behöver ha kvar från originalhärvan, typ Styrservo, AC, generator, växellåda, startmotor osv. Nystar man ut dessa kablar från originalhärvan och löder in i VEMS:et eller hur fungerar det? Och är det isåfall något mer som jag behöver från originalhärva?

Mycket tacksam för svar!

Finns i Örnsköldsvik.
DreRacing@
Forumsberoende
Inlägg: 1112
Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Ort: Flisa, norge

Re: VEMS+ ny härva VS. Originalhärva 2jzgte supra

Inlägg av DreRacing@ »

allt beror på vad du skal styra med VEMSet.
men jag hadde lagt upp vemset som en egen motorhärva. sladdar till: trigger, lufttemp, vattentemp, tps, spridare, coilar. + strøm, mer behövs inte
hents99
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: tis aug 02, 2011 9:41 pm
Ort: Estonia
Kontakt:

Re: VEMS+ ny härva VS. Originalhärva 2jzgte supra

Inlägg av hents99 »

I recently did conversion like this. Totally new engine harness for VEMS ecu. Then took original wiring harness down to floor, cut isolation and separate necessary and not necessary connectors.

It`s a lot of work...btw.

Got approx 250kW from stock engine (Jap-spec). Sequential system is still working. 1 bar of boost at 2000rpm 8)
Skriv svar