Kul att följa det fortsatta arbetet
Jag har inte varigt med riktigt i svängarna, men hur kommer det sig att du skippade det första tråget du
byggde förberett för torrsump och insvetsad diff?
Jag ändrade mig till att sneställa motorn 10° istället.. Hela motorn blir ca 5cm lägre snedställd. och så blir det mer plats för insug...och så blir det mycket lättare att byta diffen nu om den pajar. då den bara är nerkapad och bultad. Och inte svetsad i något tråg. (Slipper risken med att lagerlägerna slårsig vid svetsning med)..blir ett löst torsumpstråg mellan motor och diff..
kom du fram till varför din diff paja.. var det oljan?
Ja servisvänlighet är bra att ha...efter att ha läst om när du böt din främre diff så har jag bestämt mig för att sätta motorfästerna i rambenen och inte i framvagnsbalken...så man kan komma åt diffen genom att ta ner framvagnsbalken utan att behöva hänga upp motorn...
Har tjuv läst denna + amazon tråden ett tag. Och nu får jag väl outa mig och bara ge tummen upp till detta otroliga bygge ! '
Trodde just diff delen skulle vara i princip omöjlig att få till på denna motorn men efter du svetsat den första versionen gick det så illa att du inspirerat mig till att göra en liknande sak med skyline delar fast med en annan liknande 4 cyl motor och i en helt annan bil
Tack..
jag brukar tjuvläsa om amazonen ibland jag med
Kul att du blev inspererad av mig
Nu blev man ju lite nyfiken på vad du har för planer med den motorn och drivlinan
Prov montering av motor diff och låda..diffen sitter ca 3cm längre fram på motorn än vad den gör
Orginal på skylinen. Så för att dom främre drivaxlarna ska linjera så måste hela motor paketet hamna ca 3cm längre bak än vad som är orginal i skylinen...