Wikströms skogsgröna 242

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
PontusJohansson
För mycket laddtryck

Re: Wikströms 242 16v Turbo -75 svetsa om låda

Inlägg av PontusJohansson »

Fränt med gammal 242 16v turbo :D Blir den reggad som ombyggt fordon?

Lycka till :)
8200rpm
För mycket laddtryck

Inlägg av 8200rpm »

Du jag har ett sånt dära rör som passar i ramlagrena och sen går på axeln där stödlagret sitter.
Ifall du eller simon ska svetsa om nån fler låda. Har ju lagt av med sånna där småpojks motorer så lär aldrig behöva den igen.
Wikstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av Wikstrom »

den blir reggad med utbytt motor och med bur ska i med den sen :) tackar!

Jonas jo den axeln hade jag velat ha! nån zf lär man ju skotta!
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Wikstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av Wikstrom »

Det har faktiskt inte dött ut helt här, utan jag köpte en kåk med frugan hemma i byn jag kommer ifrån så har mest bara ja druckit sprit, kört cross och skoter sista tiden så bilen har fått stå och vänta i garaget även om jag varit o små pillat på den då och då, men motivationen har varit dålig då man jobbat uppe i gruvan cp skift och sen ledigvecka vill man ju hitta på massa annan skit, men nu är man o jobbar i lokala kommunen igen så nu börjar motivationen komma tillbaka.

Nåväl till den så kallade volvon, som nu mera blir en veemer för jag har sålt 16voltarn till ett par lyckliga bröder i stan och tänkte bygga audi v8 men insåg de tar för lång tid för mig för till sommarn ska jag jävla slira.. så då från ingenstans såg jag att min beprövade m50 turbo snurra va till salu igen, så jag köpte tillbaka den, fick hem skiten och insåg att den va i ett fruktansvärt skick jämtemot när jag sålde den, så har gått igenom den och återmonterat den i karossen.
även beställt en halvbur från Finess.se
fixat en uppsättning 17"
annars har det mest stått stilla..
kommer lite bilder också
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Wikstrom
För mycket laddtryck

Re: Wikströms skogsgröna 242

Inlägg av Wikstrom »

Bild
blev mycket sånthär förra vintern så blev inte mycket gjort i garaget,+ att vi fixade i huset lite grann

Bild
där är motorn ihopbyggd efter genomgång

Bild
kloss mot väggen för att kunna köra in o ut med crossar/skotrar, lite större garage skulle man haft men de duger helt klart. 50kvm

Bild
den fick känna på grusgången en liten stund i våras

Bild

Bild
påväg ner

Bild
ungefär såhär ser det ut nu..

bya mästerskap i gräsklippning Bild
Johannes wikström
0768486335

Wikstrom
För mycket laddtryck

Re: Wikströms skogsgröna 242

Inlägg av Wikstrom »

Glest mellan uppdateringarna, Men nu är de höst och planerna är många och smidesjärnet varmt, de är sågott som färdigt att de blir körning i northern drifting series sommaren 2015 och ev köpt på mig ett biltransportvagn osv. menmen de är fortfarande inte helt klart än, nåväl tillbaka till bilen, har hänt lite såsom en båge har tagit form, köpt spridare, byggt om och planfräst grenröret, väntar på bultar och muttrar från lokala bmw handlarn så ska allting börjas monteras ihop!

Bjuder på lite bilder

Bild
påbörjat båg bygge, latjar lite med gopron

Bild

Bild
Bild

Bild
Johannes wikström
0768486335

Skriv svar