MS2V3 Varvtal men ingen gnista

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

MS2V3 Varvtal men ingen gnista

Inlägg av Wikstrom »

som rubrik, sitter med ett mofid lött nytt ms2v3 alla värden och givare stämmer, fin trigger logg
men får inte ut nån gnista.
Motorn är en M20B25
tips?
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: MS2V3 Varvtal men ingen gnista

Inlägg av Performance_seeker »

Inte så lätt att ge något tips på, du är sparsam med information om vad du har.
Kan vara felinställning, felkopplat, en säkring har gått, eller spänning fattas till tändsystemet...
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Re: MS2V3 Varvtal men ingen gnista

Inlägg av Wikstrom »

blev lite hastigt skrivet men fortsätter nu.

m20b25 std tändning, bara kopplat via mset på JS10
mätt upp så spolen har ström, spolen fungerar
gjort inställningar jag har hittat på nätet
"megasquirting your m20" med trigger och tändinställningar, och har fin trigger logg och stabilt varvtal

provat med att ändra tändutgång från js10 till d14, ingen skillnad
alla säkringar hel, alla relän drar som det ska., mätt upp transistorn på kortet för tädningen och de är helt..
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: MS2V3 Varvtal men ingen gnista

Inlägg av Performance_seeker »

Vet inte hur det är på MS2 men på MS3 är det så att om t.ex. sekventiella inställningar, vinkelgrader etc. är felaktigt inställda på så sätt att MS3 inte förstår hur motorn skall jobba, då ges ingen gnista ut för att skydda motorn.
Tycker det låter som mest troligt att du har ett generalfel i motorinställningarna.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
vinkelkapen
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm

Re: MS2V3 Varvtal men ingen gnista

Inlägg av vinkelkapen »

Om du lägger upp en msq fil så kanske nån kan ta en titt på inställningarna..
Vad kör du för tändning?
e34 m20b25 turbo @1bar
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Re: MS2V3 Varvtal men ingen gnista

Inlägg av Wikstrom »

ska försöka få msqn hit, jag skrev de tidigare, standard tändning (fördelar) från msets tändsteg JS10
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Skriv svar