Har en bruksbil/pendlarbil med lite effekt som kopplingen sa ifrån nyligen. Trots ny koppling.
Så ska byta till sinter framåt våren när den kommer fram igen.
Tänkte köpa KL;s 6 puckade sinter.
Men nu är frågan om man ska ha fjädrad eller ofjädrad sinter?
Vad anser ni?
Tack.
Fjädrad vs ofjädrad sinter på bruksbil?
Re: Fjädrad vs ofjädrad sinter på bruksbil?
Personligen är jag lite emot sinter då svänghjul och tryckplatta blir förstörda. "smärgeldukspuckar"
Har du stumt svänghjul bör ju lamellen vara fjädrad på en bruksvagn. Vad har du för tryckplatta?
Är ju inte så dyrt att kliva upp till 765-platta med lättat och balanserat svänghjul för Volvo vit/röd t.ex. hos Dannejdrift.
Vilken bil rör det sig om?
Har du stumt svänghjul bör ju lamellen vara fjädrad på en bruksvagn. Vad har du för tryckplatta?
Är ju inte så dyrt att kliva upp till 765-platta med lättat och balanserat svänghjul för Volvo vit/röd t.ex. hos Dannejdrift.
Vilken bil rör det sig om?
Re: Fjädrad vs ofjädrad sinter på bruksbil?
En 9000 aero.
Finns ju alternativ. Byta tryckplatta till Sachs performance.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/sac ... 240mm.html
Men då pratar vi nästan sådana pengar som bilen är värd.
Och den lär väl bli mycket mer trögtrampad än vad den är idagsläget.
Finns ju alternativ. Byta tryckplatta till Sachs performance.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/sac ... 240mm.html
Men då pratar vi nästan sådana pengar som bilen är värd.
Och den lär väl bli mycket mer trögtrampad än vad den är idagsläget.