E34 535t "Colombia släden"Uppdate Bilder 8/10. o-ringning
Re: E34 535t "Colombia släden"Uppdate Bilder 8/10. o-ringnin
Så jävla fett! Han du provtrycka tryckplattan? Jag hann aldrig fixa nåt verktyg
Har så sjukt mycket med plugget just nu:(

Kör Volvo 940 med B230 8v, 736Hp /787Nm på navet på 2,45 bar LÄNK TILL PROJEKTTRÅD
Sponsorer: Mattssons Smides AB, L-M-R.se, Oljemagasinet, Intera
Sponsorer: Mattssons Smides AB, L-M-R.se, Oljemagasinet, Intera
Nä Simon har inte provtryckt men efter polare som gjort det har som tagit fram ett medelvärde på 1,4mm försänkning om man kör med 8,1mm lamell.
Men fixar du grejer så kan vi provtrycka bara på skojj och kolla
Men fixar du grejer så kan vi provtrycka bara på skojj och kolla

Micke Grönlund
Glöm inte ta av lite på bröstkåpan när du nu har toppdeckat.
Bröstkåpan skickades med då det planastes så allt är fitt for fight 
Det som saknas nu till att allt ska va komplett är packningssats topp och botten samt kolvringar
Sen har jag resten

Det som saknas nu till att allt ska va komplett är packningssats topp och botten samt kolvringar

Sen har jag resten

Micke Grönlund
Grym tråd! följer med stort intresse! Jag har kört m30 sen typ 4 år tillbaka men det har inte blivigt så många mil dock.
De enda problem jag har haft som inte varit nybörjarmisstag är att krysskilen på veven har farit och att motorn går rätt ofta varm med trasig blockpackning som följd, samt lyckades jag spräcka en topp nu i sommar.
jag kör exakt samma agg som dig, samt std bottendel. Börjar spoola vid ca 2700-3000 rpm och fullt (1.3bar) vid ca 4000. jag har hittils inte haft ett enda problem med bottendelen
De enda problem jag har haft som inte varit nybörjarmisstag är att krysskilen på veven har farit och att motorn går rätt ofta varm med trasig blockpackning som följd, samt lyckades jag spräcka en topp nu i sommar.
jag kör exakt samma agg som dig, samt std bottendel. Börjar spoola vid ca 2700-3000 rpm och fullt (1.3bar) vid ca 4000. jag har hittils inte haft ett enda problem med bottendelen

Jag hoppas att min håller skapligt.
Jag har borrat i 2extra kilar på veven sen ska det dras med rätt moment och hoppas på att det håller..
Ska nog även balansera bottendelen hehe.
Målet är att bottna hx52an med en z55 turbo kam.
Hehe har du mer info på din maskin?
Jag har borrat i 2extra kilar på veven sen ska det dras med rätt moment och hoppas på att det håller..
Ska nog även balansera bottendelen hehe.
Målet är att bottna hx52an med en z55 turbo kam.
Hehe har du mer info på din maskin?
Micke Grönlund