Har en 945 ltt som är/har
chippad i bränsleboxen (för 968:r och 3"lmm) (inte kollat tändning)
gröna spridare
3"lmm
kl grenrör
gt28rs turbo
soppa trycket är på 3bar men de går inte att ladda över 1bar, då hackar/spikar den. När man skall dra ur den på 3an så vid 5k rpm så känns de som den får för lite soppa eller något. Känns som den skall skära vilken sekund som helst när man drar ur den på växlarna.
Någon som vet vad de kan vara?
där kan ni se vad som sitter i motorn --> http://www.garaget.org/?car=365749
Hade tänkt att åka runt 300hk med bilen
Tack på förhand och jag har googlat som en dåre för att hitta svara.
Problem med laddet på min 945 LTT
Re: Problem med laddet på min 945 LTT
Mitt tips är att köpa en bredandslambda! kör själv chippat lh 2,4 och fick labba en del med btr för att få bra afr på fullast. Sen är 968 specade för 3,8bar inte 3. Bättre bränslepump är nog värt att investera för att vara säker.
Joakim berglund
Re: Problem med laddet på min 945 LTT
skall ta å köpa mej en bredbandslambda skall även prova att ställa upp spridarna på 3.8bar. men tänkte om de kan vara något annat som spelar in. har en värre intank pump från DW vet dock inte modell kansek skulle köpa sej en walbro eller något.
Re: Problem med laddet på min 945 LTT
Somsagt spridarna är speccade till 3.8 bar bränsletryck. Även standard chippen som finns där ute är inte till för att ladda mkt över 1 bar. Minsta DW intank pumpen klarar iaf 400 whp på bensin (255L/h vid 3 bar). Finns en lång tråd på PPF om deras DW.s soppapumpar ( som är av väldigt hög kvalite även tål e85 )
Köp en bblambda, en AEM kostar ca 1400 på ebay med frakt så är inge stora pengar.
Köp en bblambda, en AEM kostar ca 1400 på ebay med frakt så är inge stora pengar.
Re: Problem med laddet på min 945 LTT
Jag har ställt upp soppa trycket till 3.8 nu för ett tag sedan men nu har jag ett annat problem nu med laddet. laddar bra upp till 0.5 sedan typ pausar den sen laddar den till 1.2 typ. sen räcker inte soppan till har jag märkt eller så är de inget tändningschip i
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Problem med laddet på min 945 LTT
Med 3"lmm så får tändingsboxen fel lastsignal. Den får lägre signal & tror så att motorn är under lägre
belastning än vad det är. Således kommer du ha alldeles för mycket förtändning- Du måste även ha
chip till tändboxen anpassat för 3"lmm.
//Robban
belastning än vad det är. Således kommer du ha alldeles för mycket förtändning- Du måste även ha
chip till tändboxen anpassat för 3"lmm.
//Robban
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Problem med laddet på min 945 LTT
Robert Markström skrev:Med 3"lmm så får tändingsboxen fel lastsignal. Den får lägre signal & tror så att motorn är under lägre
belastning än vad det är. Således kommer du ha alldeles för mycket förtändning- Du måste även ha
chip till tändboxen anpassat för 3"lmm.
//Robban
Jag har anpassat bränslechip för 3"LMM och gröna 968:or