Halloj!
Den där "någon" verkar fara runt i många garage ser jag. Gasen har jag inga större problem med, men däremot har färgen en tendens att inte räcka. Jag byggde en Skoda för några år sedan och då tog färgen slut när jag höll på att lacka invändigt och under. Det var bara att vackert vänta tills det torkat och gå över hela inredningen med "skurnylon". Sedan fick jag vänta tills det blev måndag, så att jag kunde köpa mer färg.
När man håller på med räserbilar så har jag lärt mig att köpa rätt stora mängder färg. Det har en tendens att gå åt en del under en säsong.
Beträffande plåtarna så är dom stulna på samma fabrik. Antar att dom tom är levererade av samma leverantör. Det finns ju en himla massa olika kvaliteter, men det var någon speciell sort man skulle ha till bilbyggen. Det är viktigt att man inte använder för hårt legerad plåt, för då spricker den. Vet bilar som dom tvingats svetsa sprickor på mellan varje tävling, vilket inte är kul. Själv använder jag nästan uteslutande plåt som är gratis. Det är ju det viktigaste för mig...
Har i alla fall köpt en ny rulle idag. Dom hade extrapris på Swedol, så jag passade på då. Det jag inte kan fatta är hur man kan ha ett varumärke som lätt kan läsas som "Homofil" om man har lätt dyslexi?