8200rpm skrev:Är de relativ enkelt att byta motor om du skulle vilja uppgradera dig ?
Då ja kör skoter året om och inte gör annat än skruvar i skiten och trimmar hit å dit så är en wildcat motor ganska stenålder för mig:P
Har ingen erfarenhet alls av just den motorn men är ju iaf på 700cc å AC har de gått att plocka ur effekt ur i många år.
Ett billigt alternativ också som jag tycker hade varit nått vore en rotax 600a bottendel med 800a cyllar. Hamnar då på ca 780cc ungefär och du kan varva mer än en vanlig 800a.
Vad för varvtal har du tänkt ligga på ?
Coolt bygge !
Jadu, ingen aning

Detta är den enda skotermotorn jag någonsin klämt på, så jag har ingen aning. Men det är säkert inte omöjligt att byta motor. Kan till och med vara relativt enkelt om motorfästena stämmer hyfsat och den andra motorn inte är större. Men jag vet inte
Anledningen till att jag köpte en wildcatmotor var att den ger bra effekt per krona. De är ganska pigga och motorn kostar inte många kronor. Jag gav 3000:-. Visst, jag hade gärna köpt en ännu vassare och modernare 800 eller liknande, men jag ville inte lägga de pengarna. Runt 4-5000 var min gräns, och en sådan jag helst ville ha låg på 10-15000. Nä, då lägger jag de pengarna på annat. Byggarbudgeten är inte stor
Varvtal ja... Jag minns inte vad jag kom fram till

Har det i något pm någonstans. Runt 9000 tror jag det skulle bli. Pipmått från spi-pipor (psi, spi?) och 109 cm tuninglängd.
------------------------
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar

Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna