Då så kommer en liten uppdatering!
Garageutbygget är som sagt fortfarande inte färdigt, men allt är gipsat och klinkersgolvet är fogat och klart. På utsidan måste jag få på lockläkt, foder mm.

Hade ingen bild på färdigfogat golv, men så här såg det ut före... fick ljuga till nivåskillnaden från den gamla verkstadsdelen som har en lång svacka mot ytbygget.
Energiklippen jag gjorde i somras, funkar fint, men jag har som sagt gjort lite förändringar till serieprodukten. Skulle ni vara intresserade av att köpa en så hör av er!

Som ni kan se så har den gett sig lite i griparmsaxeln...
Första testklippet!
Mellan projekten vill ju frugan ha lite trädgårdshjälp också, det är rätt kul samtidigt som man får en fru som säger att man aldrig skulle klara sig utan en grävmaskin med tiltrotator

Den yngste sonen Gustav visar stort maskinintresse redan

Ett blomstrande resultat (Gustav har smitit in i bilen och tvättar sina kläder i hundvattenskålen).
Och så var det ju skogsvägen mm. Det tog lite mer tid än planerat, men jag tycker resultatet blev bra. Dikade först, lade ner lite rör och trummor, förstärkte vägen med 0-150 där det var svagt. Breddade ett antal kurvor med åtskilliga lass storsten och 0-150. Sedan är det grusat med 0-63 och 0-90.
Påbörjat grävning av vändplanen...

Det var berg... Fick bli ca 200 laddningar i detta.

Sprängde allt, grävde ur från botten och sorterade ut alla storlekar. Sedan är det bottnat med det största och sedan finare och finare på det, den kommer inte ge sig oavsett väder!

ca 28m i diameter och ca 50 m från början till bortre änden.

Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon