Vidare så har det byggts en helt ny kardan å nya golv.
Här bygger jag om främre delen av golvet å kardantunneln. Allt byggs om då jag inte vill ha någon avgassystem som ska ligga å släpa.
Nya ramben å betydligt rejälare än orginal fram som också synes för att bygga en ny stadigare växellådsbalk.
Bakvagnen nästan klar. Saknas lite helsvetsning samt justering av dämparfästena uppe. Skall flyttas lite frammåt mot bälgen. Helsvetsningen tänkte jag vänta med tills gustaf har kollat på bygget.
Här är en bild när man tittar in från bagaget.. Avgaset har också börjat att komma på plats. Blir under bagagerumsgolvet tillsammans med en ny tank jag gjort på 28 liter
Dehär inne från kupen med bilen i sitt parkeringsläge, dvs luften släppt
Parkering eller sitt lägsta läge bak
Senast redigerad av MB 4 ME den tis dec 09, 2014 5:23 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Bakbromsar är också påbörjat. S60r skivor för att få behålla handbromsen. Jag funderar dock på att ev ta ner skivorna lite på diametern för att få lite mer skiullnad på bromsarna fram/bak. Har kollat lite på skivan å ser att det bör inte vara något problem att svarva ner den från 330 till nån stans 315-320. Hade tänkt köra 330 fram.
Någon som har tips på vettigt tvåkolvsok att ha bak?
Det som ligger mest i fatet just nu är ju då somsagt vilka bromsar jag ska köra med. Fram är jag är helt inne på att köra med något 4kolvsok typ bmw e38 7serie brembo eller motsvarande ok som är huffsat lätt att få tag i. Helst330mm skivor fram men 320mm kan å funka. Bak har jag ju redan 330mm skivor bak som jag är lite fundersam på att ta ned 10-15 mm för att få lite mer skillnad mellan fram/bak bromskraft.
Eller kan man köra med någon annan lösning för att få en okej bromskraftfördelning fram/bak? Typ nån reducering å att det då är godkänt på ett ombyggt fordon som detta ska reggas som
Tips, ideer å åsikter om det hela uppskattas!!
Senast redigerad av MB 4 ME den tis dec 09, 2014 5:45 pm, redigerad totalt 1 gånger.
samma ok å dia på kolvarna å? Det känns ju lite overkill å typ köra 330 skivor runt om å 4kolvsok också runtom. Vore ju som enklast om det nu räcker med tex 4kolvsok fram å tvåkolvsok bak iom att skivorna e ju ganska stora. Det blir ju dessutom lite billigare å enklare att få tag i också. Hoppas också att det går fritt med dessa grejjer innanför 17" volvo plåtisar som ska breddas å byggas om
Gå in och kolla på denna länken, eller snarare hela hemsidan.
Nästan 'alla' bilar finns med, och diametrar på Huvudcylindrar, bromsok och skivor finns med.
Så får man en bättre uppskattning på hur bromsbalansen ska vara.