Har börjat snegla på en 4l80e låda som ska på min chevelle isf å kommer användas mest till race men ändå till att ta sig fram och tillbaka.
Så frågan lyder om man ska converter med lockup eller inte ?
För och nackdelar?
Exakt den funktionen finns inte idag men är bara att be Lance som står för mjukvaran att fixa det, har hittils inte varit några bekymmer med att få nya saker inlaggda.Det borde bara vara så enkelt att man har ett gränsvärde för skillnaden mellan rpm/iss och sedan ha kommandon för under vilka förändringar i tps,vss,last samt växlingspunkt som den ska lägga ur lock-up.
Ungefär samma som i min gamla TCI T-COM som jag köpte begagnad och monterade våren 2005. I WOT läge växlar man upp på varvtal per växel istället för vanliga tabellen med hastighet och last. Mycket enkelt och bra funktion. Med mer pulver, och därmed mer slir i turbin, så får man ändå samma växlingsvarv.tobmag skrev: I senaste V5 koden finns det iofs et nytt växlings-mode;
1.Has the first incarnation of Tach-based shifting. When "Tach + Load Shifting" is enabled (under 'General Setting -> Shift Factors -> Auto Shift Mode') the VSS based shift table(s) are no longer used. Instead, there are a series of 'per gear' upshift and downshift engne RPM tables (with 8 elements each by load) under 'Tach + Load Shifts' on the main menu. These tables set the RPM to shift at for each gear (based on the current short-term load average).